بانک مرکزی برای تامین ارز وارداتی در سامانه نیما مشکلی ندارد


ساعت: 16:45
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909549

رئیس کل بانک مرکزی در جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس اعلام کرد: شرایط فروش نفت نیز نسبت به گذشته مساعد است و بانک مرکزی مشکلی برای تامین ارز وارداتی در سامانه نیما ندارد. و بازار یکپارچه ارز.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالفضل عمویی سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی در شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: فراکسیون انقلاب اسلامی با آقای صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی تشکیل جلسه داد و با توجه به التهاب و حساسیت ارزی ناشی از شرایط فعلی بازار.

وی تصریح کرد: در این جلسه 15 نماینده به بیان نظرات، دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص عملکرد بانک مرکزی در بازار ارز و لزوم تقویت کارآمدی بانک ها پرداختند. سپس بحث های کارشناسی در خصوص نحوه مدیریت بازار و کنترل نرخ دلار ارائه شد.

عمویی ادامه داد: صالح آبادی در این دیدار به اتفاقات روز دنیا و جنگ اوکراین و تاثیر این اتفاقات بر تورم جهانی و افزایش تورم در اکثر کشورهای جهان و تضعیف یورو، پوند اشاره کرد. ، لیر و بسیاری از ارزها در برابر دلار، به ترتیب; پوند، پوند و یورو در برابر دلار 108، 32 و 22 درصد کاهش یافته است.

آمویی افزود: بر اساس گزارش آقای صالح آبادی، وضعیت توزیع ارز برای واردات در سامانه نیما با قیمت متعادل حدود 27 تا 28 هزار تومان به آرامی ادامه دارد و کالاهای وارداتی برای کشور تامین می شود. با ارز به این قیمت و از ابتدای سال 1395 میلیاردها دلار برای نیازهای اولیه در این سامانه تامین شده است. دولت در روزهای آتی با اقدامات مداخله‌ای در بازار با همکاری صادرکنندگان و تامین‌کنندگان ارز، در جهت ایجاد آرامش و کاهش نوسانات ارزی و برخورد با دلالان و تولیدکنندگان نوسانات اقدام خواهد کرد.

وی همچنین بیان کرد: اقدامات روانی، واسطه گری و بازارسازی برخی واسطه های بازار مجازی که بعضا از خارج از کشور مدیریت می شوند و همچنین آثار تورم داخلی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر است و بانک مرکزی سعی در مقابله با این موضوع و کنترل بازار دارد. بر اساس گزارش آقای صالح آبادی، شرایط فروش نفت نیز نسبت به گذشته مساعد است و بانک مرکزی برای تامین ارز واردات در سامانه نیما و بازار یکپارچه ارز مشکلی ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: به منظور بررسی بیشتر عملکرد بانک مرکزی در حوزه مدیریت ارز و همچنین نظارت بر بانک ها و تسهیلات ارائه شده، مقرر شد جلسات دیگری در فراکسیون اکثریت برگزار شود. مجلس و با توجه به حساسیت فراکسیون به کنترل و کاهش بازار. فشار بر مردم از این جلسات باید ادامه یابد.

دیدگاهتان را بنویسید