بانک ها نباید برای پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی شرط بگذارند


ساعت: 15:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898614

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی:

اشرفی بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است که واحدهایی که مشکل دارند با پرداخت تسهیلات فعال شوند بنابراین بانک ها نباید برای پرداخت تسهیلات شرط بگذارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، جواد اشرفی امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، وظیفه این کارگروه نگاه انفرادی به مشکلات واحدهای تولیدی استان است و گفت: اگر لازم است مشکلات به صورت موضوعی و در جلسات جداگانه بررسی شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید الزامی است و در صورت اجرا نشدن قانونی می شود، ادامه داد: مالکان مشکل دار هستند. واحدهای تولیدی باید مسائل خود را در این کارگروه بررسی کنند. ، در سامانه تسهیل ثبت نام کنید.

اشرفی تصریح کرد: با توجه به ابلاغیه صادره برای تامین اعتبار راه روستای علی آباد تا نمایشگاه بین المللی، شرکت توزیع نیروی برق و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در اسرع وقت نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم در این خصوص اقدام کنند.

به گفته وی؛ برخی از واحدهای تولیدی در سال های اخیر به دلایل زیادی تعطیل شده اند و با وجود حمایت های مکرر از جمله استقراض و تخصیص تسهیلات، هنوز اقدامی انجام نداده و بدهکار هستند و نمی خواهند به تولید برگردند یا واحد خود را فعال کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در استان واحدهایی وجود دارند که از 10 تا 15 سال پیش با دریافت تسهیلات از بانک ها فعالیت خود را آغاز کرده اند اما به دلایل زیادی بدهی بانکی و مطالبات تامین کنندگان را پرداخت نمی کنند. خدمات.

وی با تاکید بر لزوم کمک به واحدهایی که بتوانند احیا کنند، گفت: واحدهایی که تمایلی به بازگشت به تولید و فعالیت ندارند از طریق مراجع قانونی شناسایی می شوند.

اشرفی با اشاره به اینکه ابتدا مشکل هر واحد تولیدی در ستاد برای تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان بررسی می شود، گفت: در صورتی که مشکلات در حوزه شهرستان حل نشد، در ستاد استان با دستگاه های ذیربط بررسی می شود. حضور دستگاه های ذیربط و حل و فصل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: با گذشت چندین سال هنوز برخی از مدیران واحدهای تولیدی با سازوکار کارخانه برای تسهیل و رفع موانع تولید آشنا نیستند و برای رفع مشکل از این طریق اقدام نمی کنند.

شایان ذکر است: در این جلسه مسائل مربوط به واحدهای تولیدی صنعتی سنگبری، زیورآلات، لبنیات، لوله و اتصالات، کنسانتره آهن و لبنیات و 2 واحد خدماتی در حوزه امور مالیاتی، بانکی، تامین اجتماعی، استانداردها و زیرساخت ها برق و راه توسط صاحبان این سایت ها تامین شد و پس از پاسخگویی بانک ها و مراجع اجرایی در هر حوزه تصمیمات لازم برای رفع این مشکلات اتخاذ شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید