آمریکا و اروپا نمی توانند شرط جدیدی در مذاکرات بگذارند

ساعت: 12:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783866

کوثری گفت: آمریکا و اروپا نمی توانند شرط جدیدی در مذاکرات ایران بگذارند زیرا متعهد هستند که بر اساس برجام عمل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران، ری، شمیرات، اسلام شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس، با اشاره به خواسته های آمریکا برای احیای برجام و بازگشت ایران به میز مذاکره، گفت: آنها قادر نیستند. برای ایران تعیین تکلیف کنند چون نسبت به معاهده بین المللی بی تفاوت بودند و بدون لغو تحریم ها از ایران می خواهند که ایران دوباره وارد مذاکره شود و از طرف دیگر تضمینی برای لغو تحریم ها وجود ندارد. تسلیم نشو

وی ادامه داد: اگر آمریکا و اروپایی‌ها مانند برجام مجبور به مذاکره دیگری با ایران شوند، کارشان با شکست مواجه می‌شود، زیرا بدون راستی‌آزمایی و اطمینان نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد و قطعا ایران در برابر چنین رفتارهایی موضع قاطعانه اتخاذ خواهد کرد. بود.

کوثری تاکید کرد: مقامات اروپایی و آمریکایی در صحبت های خود مدام از خروج ایران از برجام انتقاد کرده اند، در حالی که در ابتدا این ها بودند که از برجام خارج شدند و عمل نکردند و به هیچ یک از بندهای برجام پایبند نبودند و واقعاً مذاکره می کنند. اصراری بر اجرای تعهدات بین المللی خود ندارند و در عوض فقط می خواهند از ایران امتیاز بگیرند و باید همه اقدامات احتیاطی را انجام دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آمریکا و اروپا نمی توانند شرط جدیدی را بر مذاکرات ایران تحمیل کنند، افزود: ایران به دنیا نشان داده است که برای تعهدات بین المللی ارزش قائل است و بارها ثابت کرده است که جهان به دنبال صلح است. برعکس، کشورهایی که مدام در تلاش برای امتیاز گرفتن از ایران با ایران هراسی هستند، باید بدانند که فریب ترفندهای آنها را نخواهیم خورد و در ازای ضمانت با آنها مذاکره خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی کاستی ها و ضعف های دولت قبل باعث شده امروز با شرایطی مواجه شویم که طرف مقابل هیچ ضمانتی برای اقدام ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید