جریانات صهیونیستی عربی برای تاثیرگذاری در مذاکرات کار نمی کنند/ اروپا پیش شرط های ایران را می پذیرد

ساعت: 10:42
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796032

این کارشناس بین الملل گفت: فضاسازی برخی رسانه ها به منظور تاثیرگذاری بر مذاکرات و همچنین توافقات اقتصادی ایران، چین و روسیه برای ناامید کردن مردم در واقع سیاست رسانه های متخاصم و رژیم های مرتجع عربی در منطقه است. که اثر بلندمدتی نخواهد داشت.»

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با اشاره به هشتمین دور مذاکرات ایران و 1+5 در وین، گفت: برای حضور در وین گفت: هفتمین دور مذاکرات با پیشرفت نسبی همراه بود که کارشناسان مختلف به آن اذعان دارند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مذاکرات رسانه ای، همزمان با آغاز مذاکرات، جریان های تخریبی علیه مذاکرات ایجاد می شود، اما تروئیکای اروپایی و آمریکایی از این سفرها راضی نیستند.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه مذاکرات دور هفتم پیشرفت داشته که منجر به ارائه سه سند حقوقی، حقوقی، اقتصادی و فنی از سوی تیم مذاکره کننده ایرانی به اروپایی ها شد، خاطرنشان کرد: دو کشور 5+1 دو کشور هستند. اولین سند مربوط به همکاری حقوقی ایران، کشورهای 1+4 و آژانس بین المللی انرژی اتمی بود که بر اساس آن ایران آمادگی خود را برای بازگشت به تعهدات خود قبل از سال 2018 پس از لغو تحریم ها اعلام کرد.

هانی زاده با اشاره به دومین سند تصویب شده توسط کشورهای اروپایی حاضر در مذاکرات گفت: سند دوم لغو فوری تحریم هاست که مورد تایید طرف های مذاکره قرار گرفت و البته سند سوم همکاری های فنی و دوربین هاست. جنجالی ترین برای آنها.

او گفت: “در حال حاضر اروپا به احتمال زیاد تحریم ها را لغو خواهد کرد.”

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: سفرهای علی باقری به چین، روسیه و کشورهای اروپایی نشان داد که روند مذاکرات به خوبی پیش می رود که در بلندمدت هیچ تاثیری نخواهد داشت.

هانی زاده با اشاره به اظهارات نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین مبنی بر اینکه مذاکرات به خوبی پیش می رود، تاکید کرد: در آینده شاهد اخبار مثبت و قابل قبولی از دور هشتم مذاکرات ایران و 1+5 خواهیم بود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید