ایران ابهام در مذاکرات وین را نمی پذیرد


ساعت: 06:20
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895439

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین به ادعای نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر کم رنگ شدن خوش بینی ها برای دستیابی به توافق در مذاکرات وین واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین به ادعاهای جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر کاهش خوش بینی برای دستیابی به توافق در مذاکرات وین واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، میخائیل اولیانوف در پیامی در توئیتر نوشت: واضح است که ایران حذفیات و ابهامات را نخواهد پذیرفت. من مطمئن نیستم که اتحادیه اروپا فراموش کرده باشد که چه کسی مسئول وضعیت فعلی است.

وی افزود: علیرغم ماهیت پیچیده روابط بین الملل، شرکت کنندگان در مذاکرات وین تاکنون توانایی عمل گرایی را از خود نشان داده اند.

این در حالی است که پیشتر مشاور تیم مذاکره کننده ایران در جریان مذاکرات رفع تحریم ها گفته بود: برای ایران مهم است که توافق نهایی حاوی نکات مبهم نباشد.

بر اساس این گزارش، محمد مرندی در گفتگو با شبکه خبری الجزیره افزود: ما می خواهیم که واشنگتن بدون پرداخت هزینه، هرگونه توافق احتمالی را از بین ببرد. اتهامات واهی که آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران نسبت می دهد باید متوقف شود.

وی تاکید کرد: هرگونه ابهام در متن توافق احتمالی باید روشن شود. کشورهای اروپایی به دلیل بحران انرژی خواهان موفقیت توافق هسته ای هستند.

دیدگاهتان را بنویسید