بایدن باید تحریم های ایران را تشدید کند


ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805409

رئیس کمیته روابط خارجی سنا در مخالفت با مذاکرات وین خواستار تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سناتور دموکرات باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، از دولت بایدن خواست تحریم ها را علیه ایران و شرکت هایی که با ایالات متحده تجارت می کنند، تشدید کند.

وی در سخنانی با ابراز نارضایتی از افزایش واردات نفت ایران از چین گفت: چین نفت ایران را با تخفیف می خرد. وی افزود: چین در سال گذشته روزانه 350 تا 650 هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری کرده است که معادل 10 میلیارد دلار به ایران منتقل شده است که برخلاف تحریم های فعلی است.

وی سپس از دولت بایدن خواست سیاست جدیدی را برای مقابله با برنامه ها و فعالیت های هسته ای و موشکی ایران در منطقه و تشدید تحریم ها علیه ایران و شرکت هایش دنبال کند.

این سناتور دموکرات گفت: دولت بایدن باید تحریم هایی را علیه ایران اعمال کند و شرکت های چینی را که با ایران تجارت می کنند، هدف قرار دهد.

منندز: سال گذشته چین روزانه 350 تا 650 هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری کرد که معادل 10 میلیارد دلار است که برخلاف تحریم های فعلی به ایران منتقل شده است.

وی درخواست خود را محدود به دولت بایدن ندانست و از مذاکره کنندگان و اتحادیه اروپا خواست جمهوری اسلامی ایران را تحریم کنند و گفت: تحریم ها را علیه ایران فعال کنید.

وی گفت: ما از اتحادیه اروپا می خواهیم تحریم های قبلی را علیه ایران مجدداً اعمال کند.

این اولین بار نیست که یک سناتور آمریکایی تلاش می کند تا دولت بایدن را برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران تحت فشار قرار دهد و سایر اعضای کنگره نیز اقدامات مشابهی را انجام داده اند و اخیراً 10 سناتور جمهوری خواه خواستار تحریم نفتکش های ایرانی شده اند. و خریداران بنزین.

منندز: دولت بایدن باید شرکت های چینی را که با ایران معامله می کنند هدف قرار دهد تا هزینه های زیادی را متحمل شوند.

تام کاتن، سناتور سرسخت جمهوری خواه و منتقد برجام، به همراه 9 سناتور جمهوری خواه دیگر در نامه ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از افزایش صادرات نفت ایران انتقاد کرد و خواستار تحریم نفتکش ها و خریداران نفت ایران شد.

سناتورهای جمهوری‌خواه در نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشتند: «صاحبان کشتی و مشتریان نفت ایران در چین ریسک‌های بیشتری می‌کنند، زیرا معتقدند دولت شما برای مجازات جنایاتی که مرتکب می‌شوند بسیار ضعیف و بلاتکلیف است».

کنگره آمریکا در حالی تلاش می کند که ایران را منزوی کند، زیرا پایتخت اتریش هشتمین دور مذاکرات را در وین برای لغو تحریم ها بین هیئت های مذاکره کننده ایران و 1+5 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا برگزار می کند. بر اساس توافق طرفین، مذاکرات از امروز به مدت یک هفته متوقف می شود تا هیئت ها برای رایزنی به پایتخت ها بازگردند.

منندز: ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم تحریم‌های قبلی علیه ایران را مجدداً اعمال کند.

در همین راستا یک منبع آگاه به فارس گفت: با توجه به اهمیت موضوع باقی مانده و نیاز به تصمیم گیری های سیاسی، هیئت ها برای رایزنی و رایزنی به پایتخت ها باز می گردند و پس از این وقفه یک هفته ای، مذاکرات از سر گرفته می شود. . این منبع با بیان اینکه روند مذاکرات به طور کلی سازنده و آینده نگر بود، گفت: اگر طرف های مقابل پس از بازگشت از پایتخت ها تصمیمات لازم را اتخاذ کنند، می توان با سرعت بیشتری به سمت توافق حرکت کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید