بایدن: فشار بر ایران تا بازگشت به برجام ادامه خواهد داشت

بایدن: فشار بر ایران تا بازگشت به برجام ادامه خواهد داشت

روز جدیدجو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یادداشتی به واشنگتن پست اعلام کرد تا زمانی که ایران به توافق هسته ای برجام بازگردد، فشار اقتصادی و دیپلماتیک واشنگتن ادامه خواهد داشت.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در آستانه سفر به منطقه، در بخشی از یادداشتی که در آن به ارزیابی اوضاع منطقه و دستور کار سفر خود در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، به خروج آمریکای قبلی اشاره کرد. مدیریت از توافق هسته ای. : پس از خروج رئیس جمهور قبلی از توافقی که جواب داد، ایران قانونی را تصویب کرد که دستور تسریع سریع برنامه هسته ای خود را صادر کرد.

بایدن در آن یادداشت به شکست سیاست «فشار حداکثری» دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی آمریکا علیه ایران در جامعه جهانی اذعان کرد و نوشت: بعدها که دولت قبلی می خواست ایران را محکوم کند. شورای امنیت سازمان ملل متحد برای این اقدام، ایالات متحده خود را تنها و منزوی دید.

وی در بخشی دیگر از این یادداشت درباره نقش ایران در منطقه مدعی شد: تعداد حملات مورد حمایت ایران نسبت به دو سال پیش بسیار کاهش یافته است.

رئیس جمهور آمریکا در این یادداشت با اشاره به مذاکرات ایران با قدرت های جهانی و آمریکا در چارچوب احیای توافق هسته ای گفت: برای خروج از انزوا دوباره به متحدان و شرکای خود در اروپا و جهان پیوسته ایم. اکنون این ایران است که در انزوا به سر می‌برد تا زمانی که به توافقی که رئیس‌جمهور قبلی آمریکا بدون برنامه‌ای برای جایگزینی آن از آن کناره‌گیری کرده است، بازگردد. ماه گذشته، 30 کشور به ما پیوستند و امتناع ایران از همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای گذشته‌اش را محکوم کردند.

در حالی که دولت آمریکا پس از از سرگیری مذاکرات در وین طی چند ماه گذشته اعلام کرده است که آماده بازگشت به پایبندی کامل به توافق هسته ای ایران است و آماده است مسیر دیپلماسی را برای رسیدن به این هدف در پیش بگیرد. ایالات متحده در این یادداشت کرد: دولت من به افزایش فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی ادامه خواهد داد تا زمانی که ایران آماده بازگشت به پایبندی به توافق هسته ای باشد، همانطور که من هستم.

وی در بخشی دیگر از بیانیه خود در این یادداشت با اشاره به نقش عراق در مذاکرات ایران و عربستان گفت: عراق که از دیرباز منبع درگیری های نیابتی و رقابت های منطقه ای بوده، اکنون بستری برای دیپلماسی است. از جمله بین عربستان سعودی و ایران.

دیدگاهتان را بنویسید