باید روحیه نقد در بدنه سیاسی وجود داشته باشد

ساعت: 16:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791306

یک فعال دانشجویی گفت: ما به دنبال پاسخگویی آقای رئیسی نیستیم، ما به دنبال روحیه نقدینگی در بدنه دولت هستیم، اکنون این روحیه در بخشی از دولت وجود دارد و در بخشی دیگر نیاز به کار دارد.

زینب شودی دبیر سیاسی شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا؛ وی گفت: “ویروس کرون شور و نشاط تشکل های دانشجویی و جنبش دانشجویی را کاهش داده است.”

وی ادامه داد: جنبش‌ها و اجتماعات دانشجویی همایش‌های ملی و استانی متعددی را برگزار کردند که تأثیر زیادی در شکل‌گیری روابط تشکیلاتی بین دانشجویان و ایجاد هم‌افزایی و همدلی بین آنها داشت که متاسفانه شیوع این ویروس را محدود می‌کند. این رویداد و شور و شوق جنبش دانشجویی را سرکوب کرد. در چنین شرایطی حضور نفر دوم کشور در دانشگاه
از جمله اینکه کارمند کشوری به عنوان نفر دوم کشور برای دانشجویان بسیار مهم است.

دبیر سیاسی شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل از سراسر کشور گفت: از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم به دنبال حضور دانشجویان در جلسات سران قوا بوده ایم. بیان کنیم.

شوندی برگزاری نشست های دانشجویی با سران سه قوه را خوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم این جلسات منحصر به سال اول دولت سیزدهم نباشد و این روند در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد. سال ها؛ همچنین مسئولین روز دانش آموز و خطر شانزدهم معمولاً در یاد دانش آموزان می مانند، اما برای حصول نتیجه و برون رفت از این جلسات، جلسات دانشجویان با سران سه قوه باید مستمر باشد.

وی افزود: شاید به دلیل مشغله کاری خود رئیس جمهور نتواند دانشجوی عادی باشد. به همین دلیل است که می خواهیم فردی که مستقیما با او در ارتباط است به عنوان معاونش در جمع دانشجویان حضور داشته باشد و انتقادات دانشجویان را بشنود. تشکل های کارگری و جنبش های دانشجویی خواستار برگزاری جلسات منظم با وزرا و مسئولان کشور هستند تا بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند و مردم و مسئولان را به هم پیوند دهند.

دبیر سیاسی شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور درباره این جلسه که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: آن را پس نگرفت.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان خواستار برگزاری جلسات بیشتر با حضور رئیس جمهور هستند، گفت: متأسفانه تشکل های دانشجویی به دلیل عدم پاسخگویی مسئولان و ناکارآمدی از ارتباط یا مسئولان به شدت ناامید شدند.

شوندی گفت: اگر جلسه ای برگزار شود که دانش آموزان بتوانند شفاف و آزادانه صحبت کنند، تاثیر مثبتی خواهد داشت. مردم با شنیدن سخنان، دغدغه ها و دردهای آنان از جنبش دانشجویی، به حل این مشکلات امیدوار می شوند. وقتی مردم می بینند که دانش آموزان سعی می کنند مشکلات خود را بیان کنند، باعث همدلی در جامعه می شود.

وی گفت: پیش از این در زمینه ارتباط با مسئولان با مشکلات زیادی مواجه بودیم. اما اکنون قول های خوبی برای ارتباط مسئولانه ما با دانشجویان داده شده است و آقای جبلی به دانشجویان گفت که در بهترین حالت به صورت ماهانه و در بدترین حالت فصلی در جلسه مفصل با دانشجویان شرکت خواهند کرد.

به گفته دبير سياسي شوراي مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل سراسر كشور، ارتباط مستمر با مسئولان باعث پويايي جنبش هاي دانشجويي مي شود، زيرا دانشجويان معتقدند دغدغه هاي آنها به گوش مي رسد و دانشجويان مطالب ارزشمندي براي مطالبات خود دارند. جمع آوری شود.

«ما فقط به دنبال پاسخگویی آقای رئیسی نیستیم، ما به دنبال روحیه نقدینگی در بدنه دولت هستیم، الان در بخشی از دولت این روحیه وجود دارد و در بخشی دیگر نیاز به کار دارد. شوندی تاکید کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید در نظر داشت که در روز فرصت کافی برای قضاوت در مورد دولت وجود ندارد و شرایط خاص پیش روی دولت نیز باید در نظر گرفته شود. اکنون به عنوان یک فعال دانشجویی دولت را در همه ابعاد و ملاحظاتش می بینم، با همه مشکلات مشخص است که دولت قصد خدمت به مردم را دارد و تلاش و پویایی و حرکت در بدنه سیاسی به چشم می خورد. در مورد نتیجه این تلاش و پویایی باید منتظر نتیجه گیری باشیم.

وی با تاکید بر اینکه جنبش های دانشجویی وظیفه تصمیم گیری برای بدنه حاکمیت و جریان سازی برای مردم را بر عهده دارند، گفت: در جلسه اخیر با حضور رئیس جمهور، موافقان و مخالفان دولت 100 روزه ایشان را بررسی کردیم. نکاتی برای تقویت و نکات منفی برای مقابله با آن.

شوندی گفت: برگزاری منظم جلسات با دانشجویان و شنیدن سخنان آنان بسیار ارزشمند و مفید خواهد بود. دانش آموزان با برگزاری این جلسات نباید به اثربخشی فطرت خود امیدوار باشند اکنون این امید شکل گرفته و باید از این امید پاسداری کرد.

دبیر سیاسی شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در پایان گفت:

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید