با بدهکاران آرامش نداریم/ تعهدات داخلی و خارجی فرقی ندارد


ساعت: 11:36
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877234

رئیس کمیسیون وضعیت بازیکنان فوتبال در فدراسیون فوتبال شرایط ثبت قراردادهای جدید را تشریح کرد و گفت: با بدهکاران هیچ صلحی نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جمشید نور شارک، رئیس کمیته وضعیت در خصوص اینکه آیا سقف و زمینه ای برای تعهدات مالی باشگاه ها برای ثبت قراردادهای جدید وجود دارد، گفت: ندار دلیلی برای صدور مجوز ثبت نام با پرداخت درصد مشخصی نداریم. تفاوت در باشگاه های مختلف بنابراین باشگاهی که طبق قوانین نهایی بدهی داشته باشد اجازه ثبت نام نخواهد داشت.

وی افزود: صرف نظر از قرارداد و تعهدی که هر دو طرف باید رعایت کنند و حقوقی که باید به موقع پرداخت شود، نه دیر، ما مشکل مجوزهای حرفه ای، نتایج ضعیف عدم رعایت و آخرین عواقب فوتبال را داریم. ما ایجاد را دیده‌ایم، بنابراین الزامات دیگری داریم که باید وضعیت مالی شفاف را برای ثبت قرارداد جدید مشخص کند.

رئیس کمیته وضعیت فوتبالیست های فدراسیون فوتبال گفت: وقتی تعهد مالی معوق دارید و با قرارداد جدید تعهد مالی جدیدی ایجاد می کنید نشان می دهد که فصل آینده وضعیت بهتری نخواهید داشت. این موضوع باعث می شود که موضع قاطعانه ای داشته باشیم.» به گفته فدراسیون با توجه به بودجه باشگاه، قراردادی با هر مبلغی برای شما مشکلی ندارد، اما باید وضعیت مالی را مشخص کنید و بدهی معوقه را تسویه کنید. علاقه شما به باشگاه ها و فوتبال کشور است.

نورشرق افزود: مسئله مهمتر این است که بین تعهدات داخلی و خارجی باشگاه ها تفاوتی نباشد، این شعار نیست، ایمان است. فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي بر اساس مقررات بين المللي و داخلي فعاليت مي كند نحوه برخورد قاطعانه با بدهي هاي خارجي و تسويه باشگاه در اولويت است. نتیجه همین برخورد این است که دیگر قراردادی را امضا نمی‌کنید که خارج از بودجه باشگاه است و توانایی پرداخت آن را ندارید، اما اگر بدانید که به شکایات رسیدگی می‌شود و مشکلی ندارید، می‌توان قراردادهایی را منعقد کرد که مدیرعامل باشگاه می گوید ما اکنون این فصل را سپری خواهیم کرد. دیرتر یا نه! از هر طرف که به این موضوع نگاه کنیم، رعایت دقیق این قوانین و مقررات به نفع فوتبال ماست.

وی در گفتگو با خبرنگار تهران ورزشی، اظهار داشت: با این حال بسیاری از باشگاه ها به تعهدات مالی خود عمل نمی کنند و آیا می توان امیدوار بود که در نهایت به تمامی تعهدات خود پرداخت کنند. بیایید آن را انجام دهیم. دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز این موضوع را به صراحت و قاطعانه بیان کرده است و ما نیز تلاش می کنیم به آن سمت برویم.

وی گفت: باشگاه هایی هستند که به آنها اخطار داده شده که به دلیل بدهی اجازه امضای قرارداد را ندارند. “داشتن.” باشگاه هایی هم هستند که بدهی ندارند، وضعیت شفافی دارند و تلاش می کنیم همه را به این سطح نزدیک کنیم، این تذکر از طریق سازمان لیگ به باشگاه ها داده شد، اما بهتر است علنی اعلام نشود. بارها به آنها گفته ایم که باید تعهدات خود را تسویه کنند، در حال انجام است و مدارک آنها در کمیسیون موجود است. پرونده هایی که آنها تسویه می کنند اسناد آنها را دارد و ما بدهی آنها را کم می کنیم.

رئیس سازمان لیگ گفت: برای ما روز اول نقل و انتقالات هیچ تفاوتی با روز گذشته ندارد، بنابراین اگر این تصور وجود دارد که ممکن است روزهای آخر فشاری باشد و اتفاق دیگری رخ دهد، نباید به آن فکر کنیم. کمیسیون وضعیت فوتبالیست ها فدراسیون فوتبال. البته بهتر است قبوض را زودتر تسویه کنند. البته مشکلات مالی و محدودیت منابع باشگاه ها برای ما قابل درک است اما با توجه به همه اینها چاره ای جز حرکت به سمت وضعیت مالی شفاف نداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید