برای مردم انزلی فوتبال بانوان و آقایان فرقی ندارد/ پیمان نوری از “ملوان” خبر داد.

ساعت: 13:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791206

در گفتگو با یکی از بازیکنان تیم فوتبال بانوان ملوان مطرح شد

هاجر شاه ملک پور بازیکن تیم بانوان ملوان انزلی است. او در مقطعی وارد عرصه فوتبال شد و به فوتبالیستی تبدیل شد که آنطور که باید و شاید فوتبال بانوان را انجام نداد. هاجر از کودکی عاشق فوتبال بود و با این علاقه پدرش را متقاعد کرد که پس از فارغ التحصیلی این ورزش را جدی بگیرد. او اکنون آخرین سال بازی در مستطیل سبز را می گذراند و تمرین می کند و اهدافش را در سطوح بالاتر دنبال می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هاجر شاه ملک پور بازیکن تیم بانوان ملوان انزلی است. وی 16 سال در تیم ملوان بندرانزلی عضویت داشت و پس از انحلال دو سال در تیم های تهران و بوشهر بازی کرد.

شاه ملک پور زمانی پا به عرصه فوتبال گذاشت و فوتبالیستی شد که آنطور که باید و شاید فوتبال بانوان را انجام نداد. او از کودکی عاشق فوتبال بود و با همان علاقه پدرش را مجاب کرد که بعد از فارغ التحصیلی به ورزش جدی بپردازد.

923218f7 878e 408f ad47 c457d73bfce5 خبر خاکستری

وی با حضور در تحریریه پایگاه خبری 8 دی با خبرنگاران این رسانه گفت و گو کرد که در ادامه می خوانید:

آرزو داشتم روزی فوتبالیست شوم

هاجر شاه ملک پور می گوید: علاقه کودکی ام باعث شد فوتبال را دنبال کنم. آن زمان فوتبال بانوان مطرح نبود و فوتسال بانوان در سال 1381 تاسیس شد، در شهر ما هوشکبیار نبود. یک سال و نیم به عضویت تیم فوتسال بانوان درآمدم و اولین مربی ام خانم خدیجه رجب زاده بود پس از تشکیل تیم ملوان انزلی، خانم ایراندوست تست گرفتند.

وی با اشاره به مقام ها و افتخارات خود در تیم ملوان گفت: از سال 1383 که فوتبال را با ملوان شروع کردم، در لیگ دسته اول، دو قهرمانی و چهار نایب قهرمانی، قهرمانی پاکستان و قهرمانی جام حذفی کشور را کسب کردیم. “

این فوتبالیست ملوان با بیان اینکه همیشه آرزوی روزی فوتبالیست شدن را داشته است، گفت: هدف دیگری که برای آینده ام دنبال می کنم، تبدیل شدن به یک مربی بزرگ فوتبال برای شهر و کشورم است و مطمئن هستم که به آن خواهم رسید. .

مشکل اصلی ورزش بانوان نبود اسپانسر است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار 8 دی مبنی بر اینکه چه فرصت ها و پتانسیل هایی در ورزش بانوان وجود دارد که تاکنون به آن پرداخته نشده است، گفت: مشکل اصلی کمبود اسپانسر است چرا که اخبار مثل قبل نبود. باید اسپانسرهایی وجود داشته باشند که از باشگاه حمایت کنند، این به نفع شخصی آنها نبود و آنها به دلیل عشقشان به تیم شهر همه جا کار کردند. اما در دو سه سال اخیر فوتبال بانوان خیلی رشد کرده و اسپانسرها کار را به دست گرفته اند.

بازیکن ملوان انزلی ادامه داد: وجود اسپانسر برای عقد قرارداد مالی با بازیکنان بسیار حائز اهمیت است اما از آنجایی که فوتبال بانوان نگاه رسانه ای قابل توجهی ندارد ممکن است به جز تیم فوتبال بانوان انزلی که رسانه ای است برای اسپانسرها سودی نداشته باشد. او یک تیم قوی دارد. در این چند سالی که فوتبال بانوان دیده می شود این مرهون زحمات تیم رسانه ملوان انزلی است و هر بازیکنی که به این تیم می آید می داند که تیم رسانه ای قدرتمندی دارد. هر چه رسانه ها قوی تر باشند، حامیان مالی بیشتر می شوند و فوتبال بانوان بهتر می شود.

برای مردم انزلی فوتبال زنان و مردان تفاوتی ندارد

وی با بیان احساسات خود در زمین فوتبال گفت: در حال حاضر به خوشحالی مردم شهرم و خانواده ام فکر می کنم که چقدر از برد تیم خوشحال هستند و اینکه انزلی شهر دوستی برای فوتبال است. و فوتبال بانوان هم فرقی نمی کند. همه مردم برای بازیکنان خود احترام خاصی قائل هستند و ما در این سال ها به عشق این مردم بازی کرده ایم چون انزلی شهری ورزشی و قهرمان است و الان از اینکه نمی توانند بیایند ناراحت هستند. استادیوم برای تماشای مسابقه

بازی ملوانان را از تفریحات روز جمعه بانوان انزلیچی تماشا کنید

شاه ملک پور از علاقه بانوان انزلیچی به تماشای بازی ملوانان خبر داد و گفت: در زمان تاج بازی ها بدون تماشاگر برگزار می شد اما بانوان به من می گویند منتظر آماده شدن ورزشگاه ها برای ورود مجدد تماشاگران هستند. زن 50 ساله ای به من گفت: تماشای بازی ملوان یکی از تفریحات روز جمعه ما بود و همچنان منتظر لحظات نابی برای تماشای بازی زنان و دختران شهرمان هستیم.

این فوتبالیست در ادامه درباره هم تیمی هایش گفت: با کل تیمی که یک ماه است به تیم اضافه شده یا با هم تیمی هایی که 16 سال با هم دوست هستند رابطه خوبی دارم. بهترین دوستان من زنان پگا نوری، سارا کومی، سپیده نجاتی، معصومه حسرتی و اقبال و … هستند. در واقع، دو سال پس از آشنایی، ما دیگر دوست نیستیم، بلکه اعضای یک خانواده هستیم.

سارا کومی: نابغه فوتبال زنان

وی ادامه داد: سارا کومی واقعا یک نابغه در فوتبال بانوان است و این نگاه به فوتبال بانوان یک دهه قبل از آن بود، بدون شک بسیاری از ملوانان از جمله سارا شایسته لژیونر شدن بودند.

شاه ملک پور با اشاره به وضعیت مالی فوتبال بانوان گفت: در فوتبال بانوان وضعیت مالی چندان مناسبی نیست، شاید در عرض دو سال وضعیت مالی و قراردادها کمی بهتر شده باشد و واقعاً به خاطر عشقی که به ما داشتیم ادامه دادیم. تیم و فوتبال.”

وی با تاکید بر اینکه تفریح ​​سالم تر از ورزش نیست، در پاسخ به نگاه خاص برخی افراد به فوتبال بانوان، گفت: اینکه این افراد نمی توانند شاهد درخشش بانوان کشورشان در عرصه های ملی و استانی باشند، صحت ندارد. واقعاً شنیدن از زبان یک مرد دردناک است که زن ها با فوتبال چه می کنند! باور کنید زن ها مرد کمی ندارند. شاید پدرم ابتدا با ورود من به این عرصه مخالف بود اما وقتی علاقه مرا دید همیشه از من حمایت کرد. آن روزها ساعت تمرین من در انزلی از ساعت 18 تا 20 بود و وقتی پدرم از سر کار به خانه می آمد مرا از هوشکبیار به محل تمرین می برد و حتی منتظر تمام شدن تمریناتمان بود.

31d2060e 894d 45ba b7fc 24b7f48287d8 خبر خاکستری

فوتبالیست ملوان تشویق کرد: در زادگاهم با آغوش باز به همه هواداران خدمت می کنم و همه چیز حاصل تلاش است. از همان ابتدا سه وعده در روز تمرین می کردم و از کودکی با برادرم در حیاط خانه تمرین فنی و تاکتیکی می کردم و سعی می کردم به آنچه می خواستم برسم.

دوستت دارم

فوتبالیست ملوان با اشاره به مدیریت «پیمان نوری» در راس این تیم، گفت: او اهل تلاش و تعصب است و یک بار با ما خوب صحبت کرد و گفت: من دیوانه ملوان هستم و فکر می کنم تو. مثل من “تو اومدی اینجا.” ملوان یکی از بهترین سال های خود را از زمان پیوستن به این تیم سپری کرد و تیم پیشرفت کرد. «آقای پیمان» در این راه شایسته تقدیر بود، خیلی ها به خاطر او از تیم حمایت می کنند. راستش را بخواهید در این سال ها چنین مدیری نداشتیم. وقتی می بینیم فردی در راس تیمی قرار دارد که روزی مثل ما بود، دلمان می سوزد و به او افتخار می کنیم.

او گفت حدود دو سال است که به عشق ملوان اسپانسر شخصی است که آقای پیمان باید همه اینها را مدیریت کند و اسپانسر هم باید رسیدگی کند و اینها همه دغدغه است.

قایق بادبانی ادامه داد: در صورت حمایت مالی از تیم، مدیرعامل به راحتی می تواند به تیم خود برسد. وعده‌های آقای نوری تاکنون محقق شده و همچنان انجام می‌شود و بازیکنان ما تاکنون ۲۵ درصد از قراردادهای پیش از بازی خود را دریافت کرده‌اند، زیرا زندگی دغدغه بزرگی است و برخی از آن‌ها حتی مراقب خانواده‌شان هستند و این باعث ایجاد انگیزه در آنها می‌شود. بازیکنان

مریم ایراندوست برای من مثل یک مادر بود و ما را بزرگ کرد

این بازیکن گیلانی با اشاره به خانم مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان گفت: سال ها با خانم ایراندوست بازی کردم. در واقع مریم ایراندوست برای من مثل یک مادر بود و ما را بزرگ کرد.»

وی با اشاره به حمایت های آقای عزیزی هادم از تیم ملی بانوان و تلاش های سرمربی این تیم گفت: این تلاش ها باعث شده تا خدمات و امکاناتی برابر با مردان به تیم بانوان ارائه شود. و خانم زحمات ایراندوست بدون شک موثر بود زیرا او چیز زیادی برای تیمشان نگذاشت.

“گلوریا زمین”؛ گیلان افتخار می کند

وی همچنین گلونیا ناظمی داور بین المللی فوتسال را مایه افتخار گیلان دانست و گفت: همه این نزدیکان با تلاش و پشتکار بی نظیر خود در سطح ملی و بین المللی به این مقام ها رسیده اند.

شاه ملک پور بابیان اینکه هر جا رفتم کوشا بودم، گفت: یک مربی خوب و خانواده ام همیشه پشتیبان من بوده و در موفقیت من تاثیرگذار بوده است.

وی به تصمیم خود برای ورود به عرصه مربیگری اشاره کرد و گفت: الگوی من در عرصه مربیگری خانم ایراندوست است. از خانم گلامی و جهانچی سرمربی تیم بانوان انزلی هم تشکر می کنم و خوشحالم که در ورزشگاهی مملو از تماشاگر با سایر بازیکنان و خانم جهانچی از فوتبال خداحافظی می کنم.

وقتی تیم قایقرانی بانوان منحل شد، دلم شکست

بازیکن ملوان بابیان تلخ ترین و شیرین ترین خاطره خود از مستطیل سبز بیان کرد: روزی که تیم بانوان ملوان منحل شد خیلی ناراحت شدم. درست زمانی بود که در ساحل تمرین می کردیم و مدیرعامل با خانم ایراندوست تماس گرفت و گفت: «دیگر نمی توانم تیم را نگه دارم» این بدترین اتفاقی بود که می توانست در زندگی من بیفتد.

وی شیرین ترین خاطره ورزشی خود را کسب دو جام در یک فصل اعلام کرد و گفت: در یکی از سال های 89 یا 90 بود که جام حذفی و نایب قهرمان لیگ شدیم و در یک فصل دو جام کسب کردیم.

شاه ملک پور با اشاره به خاطرات اولین تجربه خود در این بازی گفت: در اولین سال بازی رسمی خود در ورزشگاه مازندران برای تیم ملوان به میدان رفتم. من به اشتباه 2 کارت زرد گرفتم و اخراج شدم. در آن لحظه خیلی گریه کردم و در آن لحظه فقط به تیم فکر کردم و بعد کارت قرمز نگرفتم.

شاه ملک پور با اشاره به اهداف مربیگری خود گفت: مهمترین هدفم اعزام یکی دو بازیکن به تیم ملی جوانان است. تمرینات سختی به آنها دادم و از بازیکنانم می خواهم بعد از این یک سال سخت کار کنند. “به سطوح بالاتر بروید.

ورزش بهترین گزینه برای ساختن روز شماست

وی با توصیه به بانوان و دختران گیلانی برای فعالیت در این رشته گفت: می دانم ورزش سختی هایی دارد اما اگر واقعاً علاقه مند باشد به هدفش می رسد. ورزش به افراد روحیه خوب و حس آرامش می دهد و من همیشه به دیگران می گویم: برای بهتر شدن روزمان ورزش بهترین گزینه است و من این علاقه را زنده نگه می دارم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید