کرمانشاه گرفتار در مرداب ملوان انزلی


به گزارش خبرگزاری موج، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته هشتم لیگ برتر ایران، ملوان در خانه میزبان پرسپولیس تهران است. دو تیم برای این بازی انگیزه‌های زیادی دارند و سرخ‌ها تلاش می‌کنند به صدر جدول برگردند.

داوران: سید وحید کاظمی، محمدرضا منصوری، یعقوب سخندان، مهرداد خسروی

 

ترکیب ملوان:

افشار صداقت، آرمان اکوان، میلاد باقری، حامد نورمحمدی، پدرام قاضی‌پور، مجید عیدی، پویا پورعلی، حسین صادقی(امین پورعلی ’80)، مهران احمدی (ابوذر صفرزاده ’65)، رضا جعفری ( مسعود زائرکاظمینی ’65)، سهیل فداکار (محمدرضا سلیمانی ’46)

سرمربی: مهدی تارتار

 

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، محمدحسین کنعانی، گئورگی گولسیانی، وحدت حنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی (مهدی ترابی ’46)، سعید صادقی (امید عالیشاه ’65) ، دانیال اسماعیلی‌فر،محمد عمری (نبیل باهویی ’76) و شهاب زاهدی (میلاد سورگی ’46)

سرمربی: یحیی گل محمدی

 

کارت زرد:ملوان: سهیل فداکار (۲۸) آرمان اکوان (88)

لحظات حساس:

دقیقه ۱۳: ارسال خطرناک سروش رفیعی با ضربه دانیال اسماعیلی‌فر در شرایط نامتعادل با اختلاف بیرون رفت.

دقیقه ۲۰: پاس بلند کنعانی برای سعید صادقی با خروج خطرناک افشار صداقت دفع شد.

دقیقه ۳۸: اولین موقعیت جدی ملوان روی ارسال ‌پور و رسیدن توپ به رضا جعفری به دست آمد که شوت او از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۴۵: ارسال خطرناک سعید صادقی توسط گلر ملوان به کرنر فرستاده شد تا خطر بزرگی برای این تیم رفع شود.

دقیقه ۳+۴۵: نفود خوب سعید صادقی از سمت راست به محوطه موقعیت خوبی را به وجود آورد، اما ضربه نهایی طوری نبود که دروازه افشار صداقت باز شود.

دقیقه ۶۳: فرصت جدی برای ملوان که ضربه سر محمدرضا سلیمانی از کنار دروازه بیرون رفت. در این صحنه رضا جعفری همه مدافعان پرسپولیس را به هم ریخت.

دقیقه ۷۰: شوت خطرناک ابوذر صفرزاده در چارچوب نبود تا یکی دیگر از موقعیت‌های ملوان هم از دست برود‌.

دقیقه ۸۳: شوت غیرمنتظره و خطرناک حنانوف توسط صداقت راهی کرنر شد.

دقیقه ۱+۹۰: امید عالیشاه در صحنه‌ای مشکوک سرنگون شد اما به سود سرخ‌ها خطا گرفته نشد تا او لبخند تلخی به داور بزند‌.

دقیقه ۳+۹۰: ترابی روی اشتباه مدافعان ملوان صاحب توپ سوم شد و شوت روی پای او با اختلاف بیرون رفت.

حواشی:

برخی از هواداران ملوان در لحظه گرم کردن بازیکنان پرسپولیس، علیه سیدجلال حسینی مربی کنونی سرخ‌ها موضع گرفته و شعار سر دادند. مدافع انزلی‌چی اسبق ملوان که در این تیم به فوتبال ایران معرفی شد، فرصت خداحافظی با پیراهن این تیم را به دست نیاورد و حتی بازی خداحافظی وی که قرار بود در قالب دو تیم پرسپولیس و ملوان برگزار شود بعد از شکل‌گیری حواشی عجیب لغو شد.

بهمن صالح‌نیا چهره مطرح و خوشنام انزلی‌چی‌ها پیش از بازی در استادیوم حضور یافت و در شرایطی که به دلیل شرایط سنی‌اش از سوی برخی از همراهان مشایعت می‌شد، به شدت مورد تشویق هواداران قرار گرفت.

یکی از سکوهای پشت دروازه در ابتدای بازی اجازه حضور طرفداران روی نیمکت را نداد و این در حالی بود که هواداران مدعی بودند در سایت بلیت‌فروشی این بخش را خریداری کرده‌اند و به این موضوع به شدت معترض بودند که حتی همراهی شعار اعتراضی دیگر سکوها را نیز به همراه داشت. در نهایت با پیگیری‌های صورت گرفته، اجازه نشستن به هواداران روی این سکوها نیز داده شد.

ممدلی زیتون لیدر معروف ملوان پیش از شروع بازی با حضور در جایگاه کوچکی که به هواداران پرسپولیس داده شده بود، ضمن خوشامدگویی به آنها دقایقی نیز با شعار معروف خود این بخش را همراهی کرد که با اعتراض تند و باورنکردنی از سوی دیگر سکوها و ملوانان همراه بود و آنها مدعی بودند در استادیوم سیروس قایقران تنها ملوان تشویق می‌شود. این اتفاق باعث شد ممدلی زیتون در شرایطی که قصد بازگشت به سکوهای ملوانی را نیز داشت با اعتراض آنها همراه شود.

سکوی «قوی وحشی» که اختصاص به هواداران تیفوسی ملوان دارد، پیش از شروع بازی و در زمان حضور بازیکنان دو تیم، با آتش بازی و برافراشتن پرچم‌های بزرگ این تیم، جلوه خاصی به استادیوم سیروس قایقران داده بود.

 در اتفاقی قابل تحسین، کانون هواداران ملوان با همراهی باشگاه داماش گیلان، پارچه نوشته‌ای روی سکوها به مناسبت درگذشت یکی از هواداران تیفوسی داماش قرار داده و با آنها همدردی کردند.

محمد عمری، محمدحسین کنعانی زادگان و سعید صادقی از جمع پرسپولیس به سمت نیمکت ملوان رفته و با کادرفنی و اعضای این تیم خوش و بش داشتند.

محمدحسین کنعانی زادگان که سابقه بازی در ملوان را در زمان خدمت سربازی دارد، از سوی تماشاگران مورد تشویق قرار گرفت و به ابراز احساسات آنها پاسخ داد.

تمام سکوهای استادیوم سیروس‌ قایقران لبریز از تماشاگر شده و می‌توان گفت حتی بیشتر از ظرفیت آن تماشاگر در استادیوم حاضر است و با چسبیدن به فنس‌ها و دیواره‌های استادیوم به تماشای این بازی و تشویق ملوان مشغول هستند.

مهدی ترابی، هافبک ملی‌پوش پرسپولیس، علی‌رغم نیمکت‌نشینی در این بازی یکی از اهداف شعارهای هواداران ملوان است و با استقبال خوبی از سوی انزلی‌چی مواجه نشده است.

تاخیر دوباره در پخش بازی از سوی هر دو مربی با اعتراض همراه شده است. محمد نوری از ملوان و یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس از مسئولان بازی دلیل این تاخیر دوباره را جویا شده و نسبت به وضعیتی که برای بازیکنان‌شان شکل گرفته، معترض بودند.

سوت شروع این بازی حساس به دلیل جو استادیوم با تاخیر بیست دقیقه‌ای زده شد و در ورزشگاه سیروس قایقران هیچ جای خالی‌ای برای نشستن وجود ندارد‌.

در دقیقه ۴۰ آبپاش‌های کنار زمین به طور خودکار روشن شدند تا بازی لحظاتی متوقف شود.

با تعویض شهاب زاهدی در ابتدای نیمه دوم پرسپولیس بدون مهاجم تخصصی نیمه دوم را آغاز کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید