با تصمیمات اتخاذ شده در بازار ارز، آرامش به وجود آمد


ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866392

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به برنامه های دولت سیزدهم برای اصلاح نظام بانکی گفت: با سیاست ها و تصمیمات اتخاذ شده از سوی بانک مرکزی، بازار ارز در این مدت کوتاه به آرامی در حال حرکت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هفتمین کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی صبح امروز با حضور سید محمد حسینی دبیرکل و جمعی از اساتید برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پیام آیت الله رئیسی رئیس جمهور خطاب به هفتمین کنگره جامعه دانشگاهیان ایران اسلامی قرائت شد.

در این مراسم علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی، اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس، علیرضا منادی نماینده مردم تبریز در مجلس، محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان، غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس و تعدادی از اساتید دانشگاه حضور داشتند. .


14010326000109 Test NewPhotoFree خبر خاکستری


وام های بانک مرکزی خط قرمز دولت است

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به برنامه های اصلاحی دولت سیزدهم بانک مرکزی، گفت: بارها درباره اصلاح نظام بانکی صحبت کرده ایم، ویژگی های مشترک آن همیشه مطرح بوده و کارشناسان نکاتی در این زمینه دارند. از نظر، “آنها گفتند.

وی افزود: در دولت سیزدهم برنامه اصلاحی بانک مرکزی تدوین و به رئیس جمهور ارائه شد که رئیس جمهور نیز آن را تصویب کرد. این اساس اصلاح نظام بانکی در دولت است، اما ما در بانک مرکزی در سه حوزه در حال اصلاح نظام بانکی هستیم.
ما دنبال می کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به سه محور اصلاح نظام بانکی گفت: محور اول اصلاح روابط دولت و بانک مرکزی و نظام بانکی است. محور دوم اصلاح روابط بانک مرکزی با بانک ها و محور سوم اصلاح روابط بانک ها با مردم است. بنابراین هرگاه صحبت از اصلاحات می شود، هر کدام از این محورها بالا می رود که خود از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: اگر محور اول اصلاح شود می تواند تورم را کاهش دهد، تورم یکی از عوامل ایجاد تورم در اقتصاد کشور است که در حال بازگشت به نوع رابطه دولت و بانک مرکزی است. اینکه دولت ها در سال های مختلف و گذشته با کسری بودجه مواجه بوده اند و این کسری بودجه از سوی بانک مرکزی تامین شده است، یکی از عوامل رشد پایه پولی و افزایش نقدینگی است که موجب تورم می شود.

صالح آبادی گفت: یکی از محورهایی که تاکید کردیم این بود که رابطه دولت با بانک مرکزی نیاز به اصلاح داشت.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به برنامه های دولت سیزدهم برای اصلاح نظام بانکی گفت: با سیاست ها و تصمیمات اتخاذ شده از سوی بانک مرکزی، بازار ارز در این مدت کوتاه به آرامی در حال حرکت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید