از آزادسازی صادرات دام زنده تا واردات مواد اولیه دامی / لزوم تسریع در اجرای تصمیمات اتخاذ شده


ساعت: 11:50
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891400

پس از حذف ارز ترجیحی برای برخی از کالاها مانند نهاده های دامی، مشکلاتی برای دامداران در زمینه تامین نهاده های دامی و حراج دام های آنها به وجود آمده است که نیاز به اقدام عاجل دولت را می طلبد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، دولت با ایجاد رانت های چند میلیاردی برای عده ای خاص پس از توزیع ارز ترجیحی، این ارز را هدیه داده است تا عموم مردم بهره بیشتری ببرند.

اگرچه انتقاداتی به نحوه حذف ارز ترجیحی توسط دولت وجود داشت، اما باید این اتفاق رخ می داد تا دست دلالان از این میز کوتاه شود، این تصمیم فوری دولت و مجلس است.


هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی برای معافیت صادرات دام زنده

محمد رشیدی; نماینده مردم کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: پس از حذف ارز ترجیحی از مواد اولیه دامی، این محصول به صورت رایگان در اختیار دامداران قرار می گیرد.

وی با اشاره به از دست دادن دامداران، افزود: با از دست دادن دامداران و عشایر; هماهنگی های لازم با وزارت جهاد کشاورزی برای آزادسازی صادرات دام زنده به منظور جلوگیری از فروش دام توسط عشایر و دامداران با قیمت بسیار پایین انجام شد.

رشیدی تصریح کرد: با تخصیص ارز آزاد به نهاده های دامی، بازار به تعادل می رسد که البته این امر زمان بر است و ممکن است ضرر هم به دنبال داشته باشد، اما باید جلوی مفاسد میلیاردی آن سال ها گرفته می شد.

وی از توزیع متناسب نهاده های دامی خبر داد و افزود: نهاده های دامی نیز وارداتی است اما با هزینه رایگان در اختیار دامداران و عشایر قرار می گیرد.

به گزارش مرصاد نیوز، امیدواریم دولتمردان در اجرای تصمیمات مذکور در خصوص آزادسازی صادرات دام و توزیع متناسب دام های نهاده اقدام کنند، هرچند گفته شده صادرات دام از امروز آغاز شده است، اما وجود دارد. ظاهراً از جزئیات اجرای آن و ابلاغ دستورالعمل مربوطه خبری نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید