با دستور وزیر صمت، افزایش قیمت خودرو لغو شد

ساعت: 12:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783603

افزایش قیمت خودرو با دستور وزیر صنعت و با توجه به دستورالعمل رئیس جمهور مبنی بر عدم افزایش قیمت کالاها منتفی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک مقام آگاه در وزارت صنعت در واکنش به افزایش قیمت اعلام شده از سوی دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران خودرو و سایپا در پایان هفته گذشته و اعلام رسمی این افزایش قیمت از طریق شبکه ناشران بورس کدال، گفت: : اجناس مورد نیاز مردم تا تایید مرکز تنظیم بازار افزایش نمی یابد به طوری که وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داده فعلا افزایش قیمت خودرو لغو شود.

وی گفت: امروز جلسه ای به همین منظور در وزارت صنعت برگزار و تا ساعتی دیگر اطلاعیه رسمی آن منتشر می شود.

هر چند مدیرعامل ایران خودرو و سایپا در خبرگزاری صدا و سیما اعلام کردند که «این افزایش قیمت برای تعهدات پیش فروش تا پایان سال جاری نیست، بلکه به دلیل تبعات روانی این مصوبه فعلاً با هم لغو شده است».

دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا که هر دو پذیرفته شده در بورس هستند، اگرچه به طور مرتب از شورای رقابت تاییدیه می گیرند و قیمت محصولات خود را متناسب با افزایش قیمت دلار افزایش می دهند، اما در کدال اعلام کردند که مشترک زیان انباشته این دو شرکت به حدود 80000 میلیارد تن رسیده است.

واردات خودرو در کشور ما برای حمایت از تولید و اشتغال داخلی تقریبا ممنوع است و با نرخ بسیار بالایی انجام می شود، اما خودرو به یکی از سرمایه های سرمایه گذاری مردم تبدیل شده است و بسیاری از مردم برای حفظ ارزش خود به دنبال خودرو هستند. دارایی های. در حالی که خودرو یک محصول مصرفی بادوام است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید