سخنگوی دولت: دستور رئیس جمهور این نبود که قیمت خودرو هرگز افزایش پیدا نکند. این برای تعیین روند قانونی افزایش قیمت ها بود

سخنگوی دولت: دستور رئیس جمهور این نبود که قیمت خودرو هرگز افزایش پیدا نکند.  این برای تعیین روند قانونی افزایش قیمت ها بود

روز جدید علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا طبق دستور رئیس جمهور شاهد افزایش 18 درصدی قیمت خودرو بودیم، گفت: دستور رئیس جمهور این نبود که در هیچ دوره ای قیمت خودرو افزایش پیدا نکند، بلکه روند قانونی آن طی شد. افزایش قیمت باید تعیین می شد و ستاد تنظیم بازار این افزایش را تایید می کرد که انجام نشد.

وی گفت: افزایش قیمت خودرو برای جبران زیان انباشته صنعت خودرو ضروری بود. در این راستا، اقدامات تحویلی ایجاد شده است تا ببینیم خودرو به دست مصرف کننده واقعی می رسد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت درباره برنامه دولت برای کنترل قیمت ارز گفت: دستگیری تخریب‌کنندگان ارز.»

بهادری جهرمی در پاسخ به اینکه چرا با ارز 29 هزار تنی و دست زدن به جیب مردم شاهد افزایش 100 میلیونی خودرو هستیم، گفت: سهامداران خودروسازان نیز مردم هستند. باید ببینیم چه چیزی درست و منصفانه است. با نرخ تورم در کشور نمی توان انتظار داشت که کالاها گران نشوند و به همین دلیل با افزایش قیمت خودرو در کارخانه بر اساس تورم موافقت شد.

وی افزود: دو سال است که پراید وارد خط تولید نشده و بحث افزایش قیمت برای خودروهایی است که در خط تولید هستند.

دیدگاهتان را بنویسید