با صعود به دماوند بر افسردگی پس از مصدومیت غلبه کردم / تجربه زیادی در کوهنوردی ندارم


ساعت: 16:11
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840660

ارتفاعات بالای 8000 متر منطقه مرگ نامیده می شود

کوهنورد ایرانی فتح اورست گفت: یک سال پس از مصدومیت و با وجود برخی حالات افسردگی و ناامیدی، این انگیزه در من شکل گرفت و تصمیم گرفتم به کوه دماوند بروم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ الهام رمضانی، کوهنورد ایرانی و عضو سابق تیم ملی اسکواش و دومین ایرانی صعود کننده به اورست در سال جاری، در گفتگوی تلفنی با برنامه افتخار ورزش رادیو بانوان گفت: دیروز در کاتماندو پایتخت نپال رسیدم. عضو تیم ملی اسکواش و دو زانو آسیب دیدم و تحت عمل جراحی قرار گرفتم، بعد از آن به دلیل اینکه ورزش را تازه شروع کرده بودم، روزهای بسیار بدی را پشت سر گذاشتم، اما به دلیل اینکه نمی توانستم هدفمند ورزش کنم و وضعیت خاصی نداشتم، خیلی ناراحت بودم. طرح.

وی ادامه داد: یک سال پس از مصدومیت و با وجود حالات افسردگی و ناامیدی و پس از مدت ها ورزش حرفه ای، این انگیزه در من ایجاد شد و تصمیم گرفتم به کوه دماوند بروم و این اتفاق را هدف بدانم. روی خودم گذاشتم.

رمضانی با اشاره به احساس هیجان انگیز ایستادن در بالاترین نقطه، خاطرنشان کرد: وقتی به قله دماوند رسیدم به خودم قول دادم در آنجا به اورست صعود کنم. شروع کردم به سوال از افراد متخصص در این زمینه. با توجه به اینکه تجربه حرفه ای در ورزش داشتم این امکان برایم فراهم شد. در واقع تجربه چندانی در کوهنوردی ندارم. این صعودها به من احساس خوبی و روانی می دهد.

دومین ایرانی صعود کننده به قله اورست افزود: نزدیک به دو سال است که با برنامه ریزی و زیر نظر مربی برای این رویداد تمرین می کنم. پیاده روی در قله های مرتفع با سایر کوه ها که سختی کمتری دارند بسیار متفاوت است. ارتفاعات بالای 8000 متر منطقه مرگ نامیده می شود. زیرا اکسیژن کمی وجود دارد و اندام های بدن به درستی کار نمی کنند.

الهام رمضانی در پایان گفت: برای رسیدن به این شرایط باید از نظر روانی روی خودتان کار کنید تا بتوانید ادامه دهید. وقتی این چالش را کامل کردید، احساس خواهید کرد که بر خودتان غلبه کرده اید و کمی رشد کرده اید. این احساس عالی است و شما همیشه می خواهید آن را دوباره تکرار کنید. امیدوارم فرصتی دوباره برای فتح 8000 متری دیگر که هیچ بانوی ایرانی به آن صعود نکرده است را داشته باشم تا افتخاری برای کشورم باشم و پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز درآورم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید