با لودر قانون را رعایت کنید!

با لودر قانون را رعایت کنید!

روز جدید : این نماینده مجلس در واقع با این رفتار به مردم ضربه زد
آفتاب یزد: این روزها شاهد درگیری نمایندگان مجلس هستیم که بیش از هر چیز مشروعیت این قانونگذاران را زیر سوال می برند! پس از ماجرای سیلی زدن یکی از نمایندگان مجلس به سرباز راهور و استخدام دختر یکی دیگر از آنها در وزارت نفت، این روزها خبر حمله نماینده نجف آباد با لودر به دانشگاه آزاد به گوش رسید! ماجرا از این قرار است که هفته گذشته ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد با بارگیری لودر به دانشگاه آزاد این شهر حمله کرده و بخشی از دیوار دانشگاه را تخریب می کند. گفته می شود اختلاف اصلی مربوط به ساخت زیرگذر در حوالی دانشگاه است که طی مراحل اداری و قانونی ساخت زیرگذر باعث دلزدگی نماینده شده و خود او سوار بر لودر شده و دستور حمله به نجف آباد آزاد را صادر کرده است. دانشگاه. تا زمان صدور. دانشگاه آزاد نجف آباد که به عنوان یکی از مراکز جامع کشور در دانشگاه آزاد شناخته می شود نیز با صدور بیانیه ای این اقدام را محکوم و اعلام کرد که شکایت کرده است. با این حال باید دید آیا یک نماینده مجلس حق دارد خودش این تصمیم را صادر و اجرا کند یا خیر. از طرفی این گونه برخوردها چه تأثیری بر جامعه می گذارد؟

نماینده نجف آباد توجیه می کند!

دیروز اما نماینده نجف آباد درباره فیلم منتشر شده خود توضیحاتی ارائه کرد.
ابوالفضل ابوترابی گفت: بخشی از زمین این دانشگاه توسط مردم و اداره عمران شهرستان نجف آباد برای توسعه دانشگاه آزاد اهدا شد که برای ساخت زیرگذر باید بخشی از دیوار آن تخریب شود. حدود 20000 دانشجو و کارمند در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و برداشتن دیوار حدود یک ماه به تعویق افتاد، اگرچه این پروژه یک تعمیر اساسی بود. »

وی ادامه داد: برای حل این مشکل حدود یک ماه پیش با آقای طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد تماس گرفتم که جواب نداد. بارها مکاتبات و جلساتی برگزار شده است، علاوه بر تاخیر ستاد اجرایی در ساخت مترو، به دلیل نزدیک بودن به فصل زمستان، بودجه پروژه قابل برگشت است. متروی دانشگاه آزاد نجف آباد در تقاطع شرق و غرب اصفهان، تردد 20 هزار نفر را تسهیل و تامین می کند. به هر حال این واحد دانشگاه آزاد بیشترین بهره را خواهد برد. چند سال پیش دانشجویان همان دانشگاه دچار سانحه رانندگی شدند و اتفاقی مشابه با واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی رخ داد که باعث رسوایی این دانشگاه شد.

ابوترابی با یادآوری اینکه هر ثانیه تاخیر در اجرای پروژه زیان تلقی می شود، گفت: پس از مذاکراتی که انجام دادیم، باید ظرف یک هفته زمینه اجرای پروژه آزاد می شد، اما پس از گذشت یک ماه همچنان این موضوع با بروکراسی و اسناد و مدارک مواجه است. سرانجام به سراغ راننده کامیون رفتم و با مسئولیت خودم دیوار را خراب کردیم تا عقب نشینی لازم را انجام دهیم. دانشگاه آزاد از این که دانشجویانش تا چند هفته دیگر باید وارد دانشگاه شوند بیشترین سود را خواهد برد. رئیس دانشگاه آزاد نجف آباد همکاری های لازم را انجام داده اما بوروکراسی و تمرکزگرایی بیش از حد کشور باعث این مشکلات شده است. حین دعوا حتی از کارکنان دانشگاه تشکر کردیم». با این حال باید دید آیا توضیحات این نماینده مجلس دلیلی برای کار با لودر و تخریب دیوار دانشگاه است؟ آیا این از نظر قانونی صحیح است؟

> قانون شکنی جرم است

عبدالصمد هرمشاهی وکیل اصلی قوه قضاییه در این خصوص به آفتاب یزد گفت:
«نماینده مجلس باید مظهر قانون مداری باشد، همان نماینده نجف آباد با هم
سایر نمایندگان در مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه می دهند و برای جلوگیری از هرج و مرج، هماهنگی امور مردم و همچنین ارتباط بهتر و بیشتر افراد جامعه و رعایت حقوق جامعه، قوانینی را که جامعه موظف به تصویب آن است، تصویب می کنند. درست است که برخی از قوانین مطابق با جامعه امروزی نیست و جامعه آن را تصویب نمی کند، اما به هر حال وقتی این قانون در هیئت امنا تصویب و تصویب می شود و در روزنامه رسمی آگهی می شود، الزامی است. دنبال کردن. بنابراین بسیار جای تعجب است که یک نماینده مجلس مرتکب چنین عمل مجرمانه ای می شود، هرچند که باید بیش از هر کس دیگری به ماهیت کار خود آگاه باشد.» وی افزود: نماینده نه تنها برای جامعه بد است، بلکه بسیاری از مسائل را زیر سوال می برد. ! از طرفی حیثیت یک نماینده مجلس پایین می آید. مردم از یک نماینده مجلس انتظار چنین برخوردهایی را ندارند و وقتی فردی در چنین جایگاهی دست به چنین اقدام مجرمانه ای می زند دیگر نمی توان از مردم عادی انتظار حاکمیت قانون داشت. یک نماینده مجلس بهتر از هرکسی می داند که قانون گریزی و قانون گریزی در جامعه جرم است و چنین رفتاری عواقب بسیار نامطلوبی برای عموم خواهد داشت و باید به هر دلیلی ماهیت آن را بپذیرد. هیچ انگیزه ای نمی تواند باعث نادیده گرفته شدن و بخشش جرم او شود». این وکیل دادگستری افزود: قوه قضائیه برای رسیدگی و نظارت بر این گونه امور طراحی شده است تا هرکسی برای خود حکم صادر نکند و آن را اجرا کند.» ارتکاب این جنایات و جنایات کوبیدن بر طبل هرج و مرج است. این را نیز باید زیر سوال برد.»

ترویج بی قانونی

با این حال باید دید که چنین رفتاری از سوی نمایندگان مجلس چه تأثیری بر جامعه خواهد داشت. جعفر بای، جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی در این باره به آفتاب یزد گفت: رفتار ما در جامعه مؤثرتر از گفتارمان است. ما کارهایی را از طریق رفتاری نهادینه می‌کنیم که نمی‌توان آن‌ها را صد بار انجام داد، بنابراین رفتار همه در جامعه بسیار تأثیرگذار است و زمانی که فرد دارای موقعیت اجتماعی یا موقعیت دولتی باشد، این تأثیر افزایش می‌یابد».

وی افزود: نماینده ای که پرچم قانون را در حالی به دوش می کشد که خودش عامل بی انضباطی باشد، بی قانونی و بی قانونی را در جامعه ترویج می کند. برخی از افراد با چنین رفتاری می خواهند به عنوان افرادی همدل با مردم شناخته شوند، اما پیامدهای منفی و مخرب آن به حدی است که نادیده گرفته می شوند. نمایندگان حاکمیت قانون باید جایگاه قانون را در جامعه ثابت کنند. این نماینده مجلس حتی اگر شکست خورد، حتی اگر شکست خورد، حتی از کاری که کرد، موثرتر بود. او فکر می کرد که یک قهرمان خواهد بود، اما رفتار او نمونه ای از رفتارهای فاسد است که دشمنی با قانون را در جامعه تشویق می کند. در چنین شرایطی جامعه می آموزد که برای رسیدن به اهداف خود باید تخریب کند!این جامعه شناس افزود: این رفتار نماینده مجلس به مردم هشدار می دهد که اگر خود را بکشید می توانید قانون شکنی کنید و به جواب دلخواه خود برسید! این کار یک نماینده وضعیت بسیار بدی را در پی خواهد داشت، اگر شهرت بین المللی داشته باشد بی شک تبعات بین المللی بدتری خواهد داشت. سایر نمایندگان مجلس و حتی هیئت نظارت برای حفظ جایگاه نمایندگان باید قاطعانه با این فرد برخورد کنند، زیرا این کار نمایندگان را به شدت متزلزل و کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید