با نسخه تراکتور آشنا شوید / مردی که هیولای پپ را به زانو درآورد!


ساعت: 22:45
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1856094

گزینه باشگاه تراکتورسازی برای جانشینی ارطغرول ساغلام با وجود اینکه مربی قدیمی است، کارنامه درخشانی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای، پس از اختلاف نظر و قطع همکاری با ارطغرول ساغلام، تراکتوری ها به صورت رسمی گزینه خود را برای جانشینی سرمربی ترکیه ای اعلام کردند. به گزارش باشگاه تراکتورسازی، قربان بردیف مربی سرشناس ترکمنستانی باید امروز برای مذاکره و عقد قرارداد با این باشگاه به ایران بیاید. با توجه به اینکه اکثر هواداران تراکتور خواهان تمدید سالم قرارداد بودند، انتخاب بردیف مورد استقبال و حتی انتقاد قرار نگرفت.


در این گزارش با گزینه مد نظر باشگاه تراکتورسازی آشنا می شویم:


14 سال بازیگری در مستطیل سبز

قربان بردیف در سال 1952 در عشق آباد پایتخت ترکمنستان به دنیا آمد و اکنون 69 سال سن دارد. بردیف اولین قرارداد حرفه ای خود را با کوپات داگ ترکمن در 19 سال دوران حرفه ای خود امضا کرد و گاایرات قزاقستان آخرین و مشهورترین تیمی است که در آن بازی می کند. هاف که به عنوان لژیونر در لیگ های روسیه و قزاقستان نیز بازی می کند، در سال 1985 کفش های خود را آویخت و پس از 14 سال بازی اعلام بازنشستگی کرد.


مردی که خیلی زود وارد چرخه مربیگری شد

سرمربی ترکمنستانی بلافاصله پس از پایان دوران فوتبالش تمرینات خود را در قزاقستان آغاز کرد. تاراز، حسادت و کاسپین قزاقستان، نسا ترکمنستان، جنچلربیرلیگی ترکیه، کریستال اسمولنسک، روبین کازان و روستوف روسیه باشگاه هایی هستند که قربان بردیف در آنها حضور دارد. او در سطح ملی سابقه هدایت تیم ملی کشورش را دارد. بردیف فصل گذشته سکاندار گاایرات بود و با این تیم در لیگ اروپا بازی کرد.


پدر فوتبال سردار در تراکتور!

گوربن بردیف به دلیل کار با بازیکنان ایرانی نامی آشنا برای فوتبال دوستان کشورمان است. سردار آزمون، سعید عزت الله و رضا شکاری بازیکنانی هستند که زیر نظر این سرمربی در لیگ روسیه بازی کردند و پیشرفت کردند. گفته می شود قربانقلی بردی محمداف پدر سردار آزمون است. مهاجم تیم ملی کشورمان بارها در محافل مختلف از علاقه خود به تراکتورسازی صحبت کرده و با مالک این تیم رابطه خوبی دارد، آیا تیم بردیف با این بازیکن ارتباطی دارد یا خیر؟ خدا می داند!


بهترین مربی روس به تبریز می آید

بردیف یک مربی و استایلیست بزرگ در روسیه است. او نزدیک به دو دهه است که در سرزمین پادشاهان مربیگری کرده و دوران باشکوهی را در این سرزمین تجربه کرده است. دو قهرمانی در سوپرلیگ (لیگ برتر)، یک قهرمانی در جام حذفی و دو قهرمانی در سوپرجام، جوایز این مربی در فوتبال روسیه است. بردیف در سال 2009 نیز به عنوان برترین مربی کشور معرفی شد و دو عنوان قهرمانی در لیگ ترکمنستان و جام حذفی را نیز به دست آورد.


برد عالی مقابل پپ هیولا

اما پیروزی مقابل روبین کازان مقابل بارسلونا در نیوکمپ یکی از خاطره انگیزترین دیدارهای دوران مربیگری قربانقلی بردیف است که باعث شهرت این مربی ترکمنستانی شد. این بازی بخشی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 09-2009 بود و روبین کازان به رهبری قربانقلی بردیف در خانه بارسلونا جوزپ گواردیولا را 2-1 شکست داد. زلاتان ابراهیموویچ بهترین گلزن آبی ها در این دیدار بود.


هر مسابقه آخرین فرصت خواهد بود

ایوان دانیلیانتیس، مربی سابق روستوف که هموطن قربانقلی بردیف است، چند سال قبل از بازی این باشگاه مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا، گفت: تفکر گوردیان بردیف این است که هر بازی آخرین فرصت باشد. همین استراتژی تیم روستوف را از سقوط به لیگ برتر روسیه نجات داد و همچنان به موفقیت های بزرگی دست یافت. تفکر بردیف در هر صحنه از بازی و توپ به دست می آید.


تراکتور – بردیف; لینک دهم!

در خصوص حضور گوربن بردیف در تراکتورسازی جالب است بدانید که در صورت تکمیل این روند، تراکتورسازی دهمین تیم بردیف در عرصه مربیگری خواهد بود و در عوض بردیف دهمین سرمربی خارجی تاریخ تراکتورسازی خواهد شد. تراکتور. واسیلی گودژا، بوریس تیبیلوف، ارنست میندورپ، تونی اولیویرا (سه ساله)، ارتوگرول ساغلام (دو نفر)، جان توشاک، جورج لیکنز، مصطفی دنیزلی و زوونیمیر سولدو مربیانی هستند که پیش از این مربیان خارجی تراکتورسازی بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید