با وجود تحریم های آمریکا، ما برای افزایش تجارت با ایران تلاش می کنیم


ساعت: 17:19
تاریخ انتشار: 14/04/01
کد خبر: 1841561

وی گفت: با وجود فشار تحریم های آمریکا، روسیه در حال تقویت روابط تجاری با ایران و تقویت اقتصاد هر دو کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه امروز (چهارشنبه) گفت در حالی که مسکو و تهران در حال مبارزه با تحریم های سخت آمریکا هستند، روسیه تجارت با ایران را افزایش داده و اقتصاد دو کشور را تقویت می کند.

به گزارش اینترفکس، نواک در یک نشست تجاری در تهران گفت: «ما در مسیر افزایش همکاری های تجاری، اقتصادی، لجستیکی، سرمایه گذاری، مالی و بانکی علیرغم فشارهای بی سابقه روسیه هستیم. تجارت بین روسیه و ایران در سه ماهه اول بیش از 10 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، نواک که ریاست کمیسیون بین دولتی روسیه و ایران برای نظارت بر مسائل انرژی روسیه را بر عهده دارد، در حالی به تهران سفر کرده است که دو کشور به دنبال تقویت روابط اقتصادی هستند. تجارت بین دو کشور 81 درصد افزایش یافت و به رکورد 3.3 میلیارد دلار در سال 2021 رسید. با این حال سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، این سطح را “غیرقابل قبول” دانست و قول داد تجارت دوجانبه را به 10 میلیارد دلار در سال افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، صنایع انرژی ایران و روسیه به بهانه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین و در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران در سال 2015، از سوی آمریکا تحریم شده است.

بر اساس این گزارش، نواک گفت: آماده ادامه اجرای پروژه های آغاز شده و شروع پروژه های جدید هستیم. «از جمله توسعه نیروگاه اتمی بوشهر در روسیه انجام شد.

بر اساس این گزارش، بهروز کمالوندی، سخنگوی آژانس انرژی اتمی ایران، درباره همکاری ایران و روسیه گفت: مذاکرات با مسکو درباره فازهای دوم و سوم این تاسیسات در حال انجام است که نیاز به سرمایه گذاری زیادی دارد. “

به گفته نواک، مسکو همچنین علاقه مند به توسعه کریدور حمل و نقل شمال به جنوب است. مسیر راه آهن روسیه به هند که تجارت را از مناطق خزر و خلیج فارس تحریک می کند.

معاون نخست‌وزیر روسیه همچنین تصریح کرد که روسیه و ایران درباره تامین نفت و گاز و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی در ایران گفت‌وگو کرده‌اند و برای تسویه حساب‌های مالی به ارزهای ملی و امکان استفاده از کارت‌های پرداخت روسیه و ایران به توافق رسیده‌اند.

انتهای پیام/ م

دیدگاهتان را بنویسید