با وریا غفوری در دفاع راست قرارداد نبستیم/بازیکن 700 هزار دلاری در فولاد نداریم


ساعت: 16:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1889069

فولاد مقابل 4 تیم کاری انجام نداده است و ما پولی نداریم که 250 هزار دلار برای رضایتنامه یک بازیکن بپردازیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد گفت: بازیکن 600 تا 700 هزار دلاری در فولاد نداریم و تاکید می کنم برای داشتن بهترین عملکرد می جنگیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برای حضور در فصل جدید لیگ برتر کشور 3 اردو برای تیم در نظر گرفتیم که متاسفانه در ابتدای سال با مشکل مواجه شدیم. کار و همه بازیکنان ما از روز اول شروع شد. ما چاره ای نداشتیم. در فوتبال ایران نقل و انتقالات در شرایط سختی است و با نقل و انتقالات فوتبال دنیا متفاوت است.

وی ادامه داد: سعی کردیم شرایط خوبی را برای تیم ایجاد کنیم و فکر می کنم خوب نتیجه داد اما دیاژه، کولیبالی، غفوری و پاتوسی دیر به تیم اضافه شدند که می تواند در چند هفته اول روی عملکرد ما تاثیر بگذارد. البته دو برنامه برای لیگ پیش رو دارم. یک برنامه برای شش هفته اول و یک برنامه تا پایان نیم فصل.

نکونام درباره جذب بازیکن گفت: بهترین بازیکنان مورد نیاز خود را جذب کرده ایم و بدون برنامه بیرون نمی روم. سعی می کنم کسانی را که برای کار در تیم می آیند جذب کنم. اگر بازیکنان مورد نظر عملکرد خوبی نداشته باشند، در نیم فصل دوم بازیکن جدیدی خواهیم گرفت. مشکل ما در دو سال اخیر این بود که پنجره بسته بود و نمی توانستیم خون جدیدی به تیم فولاد تزریق کنیم و این کار را سخت می کرد.

وی گفت: البته در نیم فصل دوم که پنجره باز بود با بهترین بازیکنان قرارداد گرفتیم اما در چنین شرایطی جذب بازیکن سخت بود. امسال جذب ما خوب بود اما متاسفانه فرشید اسماعیلی را از دست دادیم و ضربه بسیار سنگینی خوردیم. همچنین رضاوند را نداریم و به دنبال جایگزین هستیم. ما به طور کلی به عنوان تیم اول و ذخیره پر هستیم و هر کسی که بهترین عملکرد را داشته باشد، بازی می کند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد اذعان داشت: تا زمانی که در باشگاه فولاد هستم باید بهترین عملکرد را داشته باشیم و شرایط ایده آلی را برای هواداران ایجاد کنیم. قهرمانی آرزوی همه است و ما برای نشان دادن بهترین عملکرد می جنگیم. اما در فوتبال در شرایط مختلف نتایج تغییر می کند و در چنین شرایطی هیچ مربی عاقلی قول نمی دهد اما قول می دهم تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین عملکرد به کار بگیریم.

وی درباره بهترین نقل و انتقالات تاکید کرد: در حالی که گفته می شود ما بهترین ها را گرفته ایم، فولاد مقابل 4 تیم کاری نکرده است و پولی نداریم که 250 هزار دلار برای رضایت نامه یک بازیکن بدهیم. این شرایط در حالی است که تیم های دیگر 2 سال است که جذب می کنند اما ما چنین شرایطی نداشتیم و الان فقط با یکی دو بازیکن از تیم های دیگر می توانیم رقابت کنیم. ما بازیکن 600-700 هزار دلاری در فولاد نداریم و تاکید می کنم برای داشتن بهترین عملکرد می جنگیم.

نکونام درباره وضعیت تیم در فصل آینده گفت: اگر بخواهیم ادعا کنیم همه حمایت کنند که هیچ آسیبی به تیم فولاد وارد نشده است. هواداران باید در کنار تیم باشند و کمک کنند. فولاد واقعا یک باشگاه بزرگ و حرفه ای است و ما باید با هم باشیم. دو تیم پایتخت در ایران طرفداران زیادی دارند اما برای ادامه کسب موفقیت باید به فکر استان و تیم فولاد باشیم.

وی در خصوص پیشنهاد باشگاه استقلال و تیم ملی گفت: قبلا در این مورد زیاد صحبت کرده ام. به هر حال در نقل و انتقالات تیم ها به دنبال مربی و بازیکن هستند اما خوشحالم که باشگاه فولاد باعث موفقیت من شد. حضور در تیم ملی آرزوی هر مربی است و شاید من یکی از گزینه ها بودم، اما در طول دوران فوتبالم و مدتی که بازی کردم، سعی کردم تغییر چندانی در تیم هایم نداشته باشم و به دنبال تغییر زیادی در تیمم نباشم. زندگی شخصی یا زندگی من.. حالا باشگاه فولاد از هر اسمی برایم بزرگتر است.

فولاد سرمربی تیم فوتبال گفت: اولین افتخار برای من قهرمانی است. هر روز برای قهرمانی برای خودم و تیمم تلاش می کنم. قهرمانی برای شما یک جام است، اما من آن را یک دوره طولانی مدت و یک عمر در فوتبال می بینم. البته در فوتبال هیچ مربی ای نمی گوید ما امسال قهرمانیم، اما می جنگد. در مورد یک بازیکن، پنج جلسه با آقای گرشاسبی داشتیم و حتی بازیکن به خانه من آمد تا با او صحبت کنم تا ببینم شرایط کاری در تیم فولاد چقدر خوب است. من حتی در صحبت هایی که با آقای گرشاسبی داشتم گفتم با توجه به خستگی زیاد در نقل و انتقالات باید یک ماه مرخصی بگیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: من به شناسنامه و ملیت بازیکن نگاه نمی کنم. روزی که به باشگاه فولاد آمدم عارف آقاسی و آقای حاجی زاده سرپرست تیم گفتند نکونام حتی به من نگاه نمی کند و می خواهم بروم اما خوب کار کرد و از تهران به تیم ملی و استقلال رفت. اما اکنون او با ماست. وظیفه من این است که مربی باشم و هر بازیکن خوبی در تیم من جایی دارد. من به دستور تیمم کار می کنم. محمدرضا گیبیشاوی را که دو سال است به دنبال او بودیم که در نفت آبادان بازی می کرد و او را یکی از استعدادها می دانم و خوزستانی است را وارد زمین کرده ایم.

نکونام همچنین گفت: وقتی بازیکنان در ایران باید از تیمی به تیم دیگر بروند، متأسفانه در این مدت تمرین نمی‌کنند و کاملاً ناآماده هستند و باید با آنها از صفر شروع کرد و به همین دلیل می‌گویم که برای آینده. لیگ، دو من یک برنامه دارم. در هر صورت بازی سخت و آسانی وجود ندارد و در هر مسابقه باید بهترین عملکرد خود را ارائه دهیم.

وی در خصوص دعوت نشدن ملی پوشان خوزستانی به تیم ملی گفت: قطعا در حال حاضر در تیم ما بهترین خوزستانی ها حضور دارند اما اینکه چرا خوزستانی ها در سال های اخیر در تیم ملی حضور ندارند باید بررسی شود که چه اتفاقی افتاده است. خوزستان پر از فوتبالیست است اما مهم این است که استعدادها را شکل دهیم. علی باویر را از جوانان به بزرگسالان فولاد آوردیم اما سال گذشته بهترین روزهای آسیا را از دست داد و وقتی به عربستان سفر کرد گفت من مریض هستم و با تیم نمی آیم و همه جواب ندادند و این یک ذهنیت غیرحرفه ای است. البته دو بازیکن خوزستانی دیگر هم با خود بردیم. حتی یک بازیکن خوزستانی دیگر هم داشتیم تلفنش را خاموش کرده و جواب کسی را نمی دهد.

فولاد سرمربی تیم فوتبال گفت: در حال حاضر مردم خوب خوزستان در کنار ما هستند. ما نجار داریم که باید از آنها مراقبت کنیم. حتی یک بازیکن 19 ساله خوزستانی را هم آورده ایم که استعداد دارد. تاکید می کنم هرکس خوب باشد در تیم فولاد بازی می کند. خلعتبری با توجه به بازیکنانی که به خدمت گرفتیم، احساس کرد که بازی های کمتری می تواند داشته باشد و گفت شرایطش به گونه ای نیست که غایب باشد و ما نیز با جدایی او موافقت کردیم. علی باویر اگر خوب باشد می تواند در این پست بازی کند. به هر حال من از زحمات حلتبری قدردانی می کنم.

او از جذب واریا غفوری و اینکه چرا فولاد اکنون سه مدافع راست دارد می گوید. وی تاکید کرد: قاطعانه سه دفاع راست نداریم. نجاریان و غفوری می توانند در دو پست بازی کنند. علاوه بر این نجاریان و شیری در پست دفاع راست خواهند بود و واریا در پست دیگری بازی خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه شیمبا در فولاد نمی ماند خاطرنشان کرد: مدیر برنامه هایش به سرعت پای مذاکره با تیم دیگری را باز کرد و در نهایت از تیم فولاد جدا شد اما باید بگویم در آینده خواهید دید که علیاری و چه بازیکنانی هستند. قربانی خواهد بود.

نکونام در پایان گفت: ورزشگاه ما ظرفیت پذیرش حداکثری هواداران را دارد و باید از این فرصت استفاده کنیم. حضور تماشاگران آزاد است، باید برای همه تیم ها باشد و باید ورزشگاهمان پر باشد تا به همه تیم ها فشار بیاوریم.

دیدگاهتان را بنویسید