کشورها خیلی سخت به ایران می آیند چون دستشان خالی از مدال است / ما با کسی عهد برادری نبستیم


ساعت: 19:38
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1810007

در انجمن بدنسازی و پرورش اندام به همه شرکت کردیم

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: آمدن کشورها به ایران بسیار سخت است زیرا دستشان از مدال خالی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ نشست خبری عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به همراه اسپانسر جام ملت های آسیا 2022 کیش از ساعت 18:30 امروز (یکشنبه تا اسفند) در دفتر مشترک فدراسیون های ورزشی برگزار شد.

رئیس این فدراسیون در ابتدا گفت: نگاه مثبتی به رشته های پرطرفدار این فدراسیون وجود داشت و حدود رشته ها نیز جذاب بود. قرار بود مسابقات جام ملت های آسیا را در جزیره کیش از 18 تا 22 اسفند برگزار کنیم که به دلیل مسائل اسپانسری و همزمانی با نمایشگاه و ششمین پیک Omicron مجبور شدیم اسپانسر جدیدی انتخاب کنیم و به کار ادامه دهیم.

وی افزود: فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام بر اساس رده بندی ششمین فدراسیون برتر دنیاست. این مسابقات هر ساله برگزار می شود و 6 مسابقه رتبه بندی می شود. شامل مسابقات جهانی، بین المللی و قاره ای است. جام پرورش اندام آسیا یکی از جدول هاست. ما میزبان مسابقات قهرمانی تناسب اندام آسیا هستیم، اما با مجوز شورای برون مرزی بانوان، با توجه به رابطه ما با IFBB برای اولین بار قهرمانی مردان را حفظ کردیم.

نصیرزاده درباره میزبانی این مسابقات گفت: حتی استقبالی هم از ما انتظار نمی رفت. ما 10 سال پیاپی در چند رشته قهرمان جهان شده ایم و دست بسیاری از کشورها خالی است. سوریه، عراق، هند، روسیه، مکزیک، امارات، ارمنستان، روسیه و چند کشور دیگر اعلام آمادگی کرده اند. کره جنوبی، ژاپن و آسیای شرقی نیز علاقه نشان داده اند.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: سال گذشته قهرمان آمادگی جسمانی تیمی شدیم و در رشته انفرادی مدال های نقره و برنز را کسب کردیم. فعالیت زنان در برخی ادارات ادامه دارد و هماهنگی معاونت زنان این وزارتخانه را داریم. در زمینه چالش تناسب اندام چون باید مجوز شورای معاونین را می گرفتیم و نتوانستیم این رشته میزبانی را نگرفتیم.

وی در ادامه تاکید کرد: قول داده بودیم که کل مراسم را با عوامل این خانم برگزار کنیم اما چون ارزیابی از بدن این ورزشکار صورت نگرفت این اتفاق نیفتاد. این وزارتخانه اعلام کرد: فعالیت چالش تناسب اندام بلامانع است و نظر شورا برای اعزام به خارج مثبت است.

نصیرزاده درباره میزان درآمد ورزشکاران گفت: طبق قرارداد با IFBB ما یک بورسیه 200 یورویی دریافت کردیم. از این مبلغ 50 درصد سهم کشور میزبان و مابقی متعلق به فدراسیون جهانی است. ما 60 ورزشکار ایرانی و چند قهرمان داریم که هزینه ورودی آنها را می پردازیم اما مبلغ بقیه ورزشکاران به نماینده می رسد. IFBB پرداخت خواهد شد.

وی همچنین اذعان داشت: 1000 یورو جایزه نقدی و چهار کارت هدیه برای بدنسازی، فیزیک، فیزیک کلاسیک و آمادگی جسمانی خواهیم داد. ممکن است در کمیسیون فنی انتخابات اختلافاتی وجود داشته باشد که بستگی به نظر آنها دارد. نفرات اول و دوم رده ها و قهرمانان جهان و آسیا نیز با تصمیم و نظر کمیته فنی در مسابقات شرکت خواهند کرد.

رئیس فدراسیون در خصوص حضور تیم کارگری گفت: به منظور تعامل و تکریم جامعه ورزش کارگری، نفرات اول مسابقات کارگری به عنوان تیمی از کارگران ایران در جام ملت های آسیا شرکت خواهند کرد. که در کمیته فنی هم تایید شد.» 6 تا 7 تای آنها با قهرمانی کشورمان همپوشانی داشته و مسابقاتی در تاریخ خودشان برگزار شده است.

وی افزود: ورود کشورها به ایران بسیار سخت است. دلیل اصلی این است که دستشان خالی از مدال است. فضا هر چه باشد، رقابت خارجی ها از نظر فنی توجیه پذیر نیست. 4 کارت حرفه ای IFBB ما یک جایزه ارزی برای لباس های لباس ایجاد کردیم تا توجه ها را جلب کنیم. ترانسفر داخلی، هتل و ویزا نیز توسط ما پرداخت می شود، بنابراین حضور آنها تقریبا رایگان است. مشکل کمبود رقبای پیشرو در همه رشته هاست و مبارزه نیز از این قاعده مستثنی نیست. باید برویم و بیاییم و در مسابقات کلاسیک عجمان شرکت کنیم.

نصیرزاده درباره دوره های بین المللی و حواشی آن بیان کرد: در 13 آذرماه 1395 که رای اعتماد گرفتم، رئیس انجمن گفت که از فروش مدارک مربیگری منصرف شوم و تاکنون هیچ موردی ارائه نشده است. در زیر رشته های ما که چند فدراسیون هستند که با آنها همکاری نمی کنیم. اتفاقات غیرقانونی ممکن است رخ دهد. برخی انجمن ها و موسسات نیز کلاس هایی را برگزار می کنند که ما آن ها را تایید نمی کنیم. ما نام مدارک را نداریم و فقط نام افراد را در کارت های جعلی می گذاریم.

وی در این خصوص تصریح کرد: اینها مربوط به فدراسیون نیست و اگر 2 روز هم پول نقد می گرفتند یا گواهی می دادند برای ما فرقی نمی کند. ابزار اجرایی برای مقابله با آنها نداریم اما شکایات متعددی داشته ایم. ما با رئیس فدراسیون جهانی تفاهم نامه داشتیم نه مجوز از آکادمی IFBB بگیریم. ما نمی توانیم اسناد را چاپ کنیم. گواهینامه ها در اسپانیا صادر می شوند و برای صدور گواهینامه یا برگزاری کلاس طبق پروتکل های فدراسیون جهانی ثبت می شوند. فدراسیون جهانی شرایط لازم برای مدرک مربیگری را ندارد و نمی توان گفت که این مدارک قابل قبول نیست.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: گفتیم شرکت کنندگان باید مدرک 2 داشته باشند و کسانی که مدرک سه دارند پس از شرکت در سمینارها باید در آزمون ورودی نیز شرکت کنند. برخی توجیه نمی شوند و اساسنامه را نمی خوانند. گفتیم که مدارک آکادمی های دیگر تایید نمی شود اما با فدراسیون جهانی چالش داشتیم و تذکر جدی گرفتیم. مبلغ 300 یورو بوده و تمام وجوه به حساب ارزی فدراسیون واریز شده و نقدی نبوده است. البته قیمتش هست IFBB 850 یورو

نصیرزاده افزود: در زمینه جام ملت‌های آسیا با وزارت ورزش و جوانان همکاری کرده‌ایم. در مورد مسائل زیرساختی رایزنی هایی به ما ارائه شده است. تعداد کل نفرات هنوز نهایی نشده و نتیجه ما بین 300 تا 400 نفر است.


رئیس فدراسیون در پاسخ به سوال خبرنگار دانا در خصوص استفاده از دیپلماسی ورزشی در مسابقات جزیره کیش گفت: سعی کردیم حتی رئیس جمهوری آذربایجان که ورزشکارش را دعوت کرده بودیم داشته باشیم اما ورزشکارش نیامد. حضور مقامات موثر کشوری تاثیر زیادی بر دیپلماسی ورزشی خواهد داشت. امیدوارم امسال با وجود همه محدودیت ها استقبال خوبی از این مسابقات شود.


وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار دانا مبنی بر ارسال پیام به شورای برون مرزی گفت: عجمان کلاسیک برای اولین بار در شورای برون مرزی مخالف خروج ورزشکاران بود. بعد از مسابقات پاورلیفتینگ، شورا محکم شد، «وقتی وزارتخانه حمایت و اولویت خاصی از قهرمان جهان نداشته باشد، پاداشی نیست، اگر بگوییم به مسابقات نرو؛ راحت ویزا می گیرند و می روند، نمی شود. IFBB وی افزود: نباید اجازه داد ورزشکاران در مسابقات شرکت کنند. هم ابزار نظارتی و هم ماهیت فلسفی فدراسیون مطرح است و پاداشی ندارد. وزارت ورزش و جوانان تا حدودی از دفاعیات ما راضی بود، اما اگر تیمی می خواست اعزام شود، این وزارتخانه با سیاست فدراسیون مبنی بر گرفتن پول از مردم برای اعزام مخالفت می کرد. تعداد افراد را کم کردیم و هزینه حمل را خودمان پرداخت کردیم. تاکنون همکاری شورا را دیده ایم و خواهیم دید.


نصیرزاده گفت: ما با هیچکس برادری نداریم و ملاک ما نمایندگی افراد است. ما می‌توانیم منتقدانمان را در این مسیر ببریم و کارشان را بپذیریم، اما اگر موافقان را خوب انجام ندهند، آنها را هم رد می‌کنیم. فدراسیون در راه کمال است.


نصیرزاده در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار دانا درباره چالش های اساسنامه تیپ گفت: اساسنامه تیپ برای همه فدراسیون ها یکسان است و مثلاً 8 رشته ورزشی غیر از والیبال داریم و این چالش برطرف شد و خواهیم کرد. روز شنبه در اساسنامه تصمیم گیری کنیم و فکر می کنم با توجه به شرایط، جلسه عادلانه ای خواهیم داشت و به هر سهمی داده ایم. من اینطور فکر نمی کنم IFBB سایر فدراسیون های جهانی هم برای ما مشکل خواهند داشت.

در ادامه این نشست اسپانسر مسابقات گفت: با حمایت هلدینگ نویان پیراهن مقدس تیم ملی را رونمایی می کنیم. خوشحالیم که خدمتگزار ورزشکاران هستیم و در پیشرفت ورزش تاثیر می گذاریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید