با 14 بازیکن به تایلند می رویم/ هدف اول حضور در جمع چهار تیم برتر والیبال آسیا


ساعت: 16:11
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885402

تیم والیبال جوانان 4 روز مانده به آغاز جام ملت های آسیا به تایلند اعزام می شود

سرمربی تیم والیبال جوانان ایران با بیان اینکه با 14 بازیکن به مسابقات مردان کنفدراسیون آسیا در تایلند می رود، گفت: اولین هدف نماینده ایران صعود به جمع چهار تیم برتر مرحله نیمه نهایی است. این مسابقات که موفقیت بزرگی برای تیم جوانان محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، غلامرضا مومنی محدّم درباره شرایط جوانان والیبال کشورمان گفت: هفتمین اردوی تدارکاتی تیم ها از 27 تا 29 تیرماه در آمل برگزار شد و هشتمین اردو پس از دو روز برگزار شد. استراحتی که البته با توجه به نگرانی‌هایی که از زمان شیوع ویروس کرونا وجود داشت، بازیکنان اجازه خروج از محل را پیدا کردند که اردو نداشتند، از اول مرداد شروع شد. در ادامه این اردو چند دیدار دوستانه با تیم های منتخب استان مازندران تدارک دیده ایم تا بازیکنان در شرایط مسابقه قرار بگیرند.

وی افزود: این اردو از 17 مرداد تا 21 مرداد در آمل برگزار می شود و مربوط به اعزام است. در پایان این اردو با 14 بازیکن به مسابقات جام ملت های مردان کنفدراسیون آسیا در تایلند می رویم و پس از این رقابت ها با 12 بازیکن به مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا در بحرین می رویم تا بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم. اراده.

مومنی مقدم با اشاره به اینکه تیم جوانان چهار روز مانده به شروع جام ملت های آسیا به تایلند اعزام می شود، تصریح کرد: این مسابقات از 25 مرداد ماه آغاز می شود و از پزشک داور خواسته ایم در صورتی که زمان و آب و هوا را تنظیم کنند. آیا ممکن است از 12 آگوست به تایلند اعزام شویم تا بازیکنان بتوانند بهترین عملکرد خود را داشته باشند. البته اردوهای هفتم و هشتم نیز در شهر عامل برگزار شد تا با توجه به شباهت شرایط آب و هوایی این منطقه به تایلند، اعضای تیم ملی با بهترین فرم بدنی در مسابقات شرکت کنند.

وی با اشاره به آغاز مسابقات قهرمانی جوانان آسیا از 10 مرداد گفت: بعد از مسابقات جام ملت های آسیا آقایان مستقیما به بحرین می رویم که مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در آنجا برگزار می شود. در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا مردان در گروه ب با تیم های قزاقستان و پاکستان هم گروه هستیم. تیم های اول و دوم این گروه در مرحله دوم مسابقات با تیم های اول و دوم گروه ه (چین تایپه، چین و بحرین) مقابل هم قرار می گیرند که پیش بینی می کنیم چین و چین تایپه باشند.

مومنی مقدم ادامه داد: همه مسابقات سخت است و اگر به 4 تیم برسیم موفقیت خوبی برای تیم ملی جوانان خواهد بود چرا که فکر می کنم چین، کره جنوبی، چین تایپه و قزاقستان با تیم اصلی خود به این مسابقات خواهند آمد. این تیم ها بازی پیش رو ندارند و برای گرفتن جام می آیند بنابراین این بازی معیار خوبی برای تیم ملی جوانان ایران خواهد بود.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان با تاکید بر اینکه وضعیت بازیکنان خوب است و مصدومیت جدی نداریم، افزود: اردوی اسلوونی بسیار خوب بود و هفت بازی داشتیم که در همه آنها پیروز شدیم اما در بازی های آسیایی. شرایط کاملاً متفاوت است زیرا سبک هر بازی با اروپایی ها متفاوت است، به خصوص رقبای اصلی ما مانند ژاپن، چین و کره جنوبی که بازیکنان جوان آنها تجربه بازی با آنها را نداشته اند و ذهنیت آنها را ندارند. با همکاری فدراسیون، تیم ملی جوانان به جای تیم بزرگسالان در مسابقات جام ملت های آسیا مردان شرکت می کند تا بهتر با سبک و سیاق تیم های آسیایی آشنا شویم تا انشاالله بتوانیم داشته باشیم. یک دستاورد خوب و نشان دادن بهترین عملکرد در اولین بازی رقابت های جوانان آسیا مقابل ژاپن.

وی در پایان ضمن تشکر از مسئولان فدراسیون والیبال گفت: از داوران و سایر مسئولان فدراسیون تشکر می کنم که شرایط خوبی را برای اردوی تیم فراهم کردند تا بازیکنان آینده دار برای حضور در تیم ملی بزرگسالان تربیت شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید