بحران سلامت روان آمریکا؛ افزایش خودکشی نوجوانان و جوانان

این گزارش حاکی از آن است که خودکشی دومین عامل مرگ و میر در گروه سنی 10 تا 34 سال در سال گذشته بوده است.

بر اساس این گزارش، مشکل خودکشی در میان زنان آمریکایی نیز افزایش یافته است.

مجله هیل می نویسد: این موضوع اجتماعی نشان می دهد که آمریکا نه تنها با بحران سلامت روانی مواجه است، بلکه با بحران های مهم اجتماعی و سیاسی و تغییرات مکرر اجتماعی دست و پنجه نرم می کند که سلامت روان افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

این گزارش حاکی از آن است که وقتی مشکلات نسل جوان آمریکایی در مقایسه با نسل‌های گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد، این نسل بیشتر مضطرب می‌شود و این اضطراب پاسخ طبیعی انسان به تهدیدات متقارن در محیط زندگی است.

در این گزارش تاکید شده است که در این مواقع افزایش حس همبستگی و تعلق اجتماعی که نشان داده است فواید سلامت روان مادام‌العمر دارد، برای نوجوانان اکیداً توصیه می‌شود.

پژوهشگران بایگانی موسسه آمریکایی خشونت با اسلحه اعلام کردند: امسال 39816 نفر در آمریکا بر اثر خشونت با سلاح گرم جان خود را از دست دادند. بیش از 18000 مورد خشونت با اسلحه در ایالات متحده در سال جاری قتل و بیش از 21500 مورد خودکشی با اسلحه بوده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) قبلاً داده هایی را در مورد مرگ و میر ناشی از اسلحه در این کشور در سال گذشته منتشر کرده بود که نشان می داد در سال 2021، مرگ و میر ناشی از اسلحه بیش از 47000 نفر در آمریکا ذکر شده است که در سال گذشته بی سابقه است. حداقل در 40 سال گذشته این تحقیق می افزاید: تعداد مرگ و میرهای ناشی از اسلحه (قتل و خودکشی) در آمریکا تنها در سال گذشته 8 درصد افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید