اکثر کاربران اینستاگرام ناراضی هستند / فضای مجازی; تهدیدی برای سلامت روان جوانان


ساعت: 11:58
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885548

محدثه مستوفی گفت: اینستاگرام با فرش قرمزی که برای سبک زندگی غربی پهن کرده، بدترین شبکه اجتماعی از نظر تاثیرات منفی بر سلامت روان جوانان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محداد مستوفی تحلیلگر رسانه ای در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: مجله آمریکایی تایم در گزارشی نوشت: نتایج یک مطالعه بر روی جوانان نشان می دهد که اینستاگرام بدترین شبکه اجتماعی از نظر تاثیرات منفی بر سلامت روان افراد است. جوانان.


وی ادامه داد: بر اساس این تحقیقات کاربران این شبکه اجتماعی 63 درصد آنها بیشتر از سایر کاربران شبکه های اجتماعی احساس ناراحتی می کنند.


مستوفی افزود: اینستاگرام نیازهای کاذب در جوانان ایجاد می کند و چون در شرایط اقتصادی هر روز قادر به پاسخگویی به این نیازها نیستند احساس ناامیدی و ناامیدی می کنند..


این کارشناس گفت: سال هاست در رسانه ها صحبت می کنیم که این شبکه اجتماعی برای ترویج سبک زندگی غربی و افزایش تجمل گرایی در کشور راه اندازی شده است اما متأسفانه گوش شنوایی در این زمینه وجود ندارد..


وی گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی در پایین جامعه از اینستاگرام نشات می گیرد..


مستوفی با بیان اینکه حدود 90 درصدی از لایه خاکستری جامعه در اینستاگرام فعال است، ادامه داد: این لایه آگاهانه یا ناخودآگاه در این شبکه فعال است و برخی از فرهنگ های این شبکه اجتماعی در جامعه نهادینه شده است..


این کارشناس افزود: جشن های طلاق، تعیین جنسیت و هالووین در فرهنگ ما جایی ندارد اما امروزه شاهد این جشن ها در جامعه بین خانواده ها هستیم..


وی گفت: اگر آگاهانه و بدون اطلاع رسانه وارد اینستاگرام شوید، قطعاً به آسیب آن کشیده می شوید.


مستوفی در پایان با تاکید بر اینکه نهادینه شدن دوره های سواد رسانه ای در کشور یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: همه اعضای خانواده باید این دوره ها را بگذرانند و با دانش در این شبکه ها فعالیت کنند زیرا قطار پیشرفت فناوری به سرعت در حال گذر است و نمی توان از آن جلوگیری کرد. فقط باید با دانش رسانه ای واکسن زد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید