بحران مداوم شیرخشک در ایالات متحده؛ مادران آمریکایی همچنان در ترس و اضطراب هستند

این محموله با کامیون از زوریخ سوئیس به آلمان و از آنجا با هواپیمای C17 نیروی هوایی آمریکا به ایندیاناپولیس منتقل شد.

تام ویلساک، وزیر کشاورزی ایالات متحده گفت که این محموله شیر خشک مورد نیاز 9000 نوزاد و 18000 کودک خردسال را تنها در یک هفته تامین می کند.

وی افزود: این محموله شیرخشک بسیار ویژه و تخصصی برای نوزادانی است که به شیرخشک ساده حساسیت دارند.

پیش از این، یک مقام دولت بایدن به سی ان ان گفته بود که شیر خشک وارداتی در مناطقی که نیاز شدید ایالات متحده دارند توزیع خواهد شد.

اما حالا کارمند می گوید که هیچ یک از بسته های شیرخشک در محموله اصلی در فروشگاه های آمریکا فروخته نمی شود.

به گفته وی، این محموله شیرخشک وارداتی ضد حساسیت بوده و برای نوزادانی که به پروتئین شیر گاو حساسیت دارند در نظر گرفته شده است.

مادران آمریکایی، در حالی که دولت بایدن هزینه سیاست متقابل واشنگتن با روسیه و چین را با ارائه مکرر کمک های مالی به اوکراین پرداخت می کند، در مورد شیر خشک نوزادان خود ابراز نگرانی کرده اند.

مادران آمریکایی در ایالت گاردن، نیوجرسی، نگران کمبود شیر خشک در ایالات متحده هستند.

لیلیانا، مادر یک نوزاد 8 ماهه به فاکس نیوز گفت: خانواده من هفته آینده برای من شیرخشک از مکزیک خواهند آورد. اگر هفته آینده نباشند، خیلی نگران خواهم شد.

او افزود که اگر در مغازه هایی که خریده است شیرخشک پیدا نکند، سفر به مکزیک را در نظر خواهد گرفت.

مشکلات مربوط به تدارکات ایالات متحده در پی تأثیرات همه گیر کرون، و همچنین جنگ در اوکراین، منجر به کمبود بسیاری از محصولات از جمله شیر خشک شده است. اما کمبود شیر خشک پس از آن تشدید شد که ابوت، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شیرخشک در ایالات متحده، دو نوزاد خود را از دست داد و مجبور شد برخی از محصولات خود را از بازار خارج کند و یکی از کارخانه های خود را به طور موقت تعطیل کند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده قول داده است که از اختیارات خود در زمان جنگ استفاده کند تا اطمینان حاصل شود که تولیدکنندگان منابع کافی برای تولید شیرخشک دارند.


بحران مداوم شیرخشک در ایالات متحده؛  مادران آمریکایی همچنان در ترس و اضطراب هستند

ورا، مادر چهار فرزند، به فاکس نیوز گفت: «ما به تازگی از شیردهی طبیعی به شیر خشک روی آورده ایم. وضعیت بسیار نگران کننده است. سعی کردیم تا حد امکان شیرخشک بخریم.

لیلیانا اضافه می کند که او به چندین فروشگاه رفته است، اما هیچ یک از آنها شیرخشک ندارند.

برخی از داروخانه های ایالات متحده، از جمله Wall Green و CVS، شیر خشک خود را در سهمیه ارائه می دهند.

کریستینا باردار می گوید: «این بسیار نگران کننده است که نمی توانیم به فرزندانمان غذای مغذی بدهیم. این تنها منبع مواد مغذی برای نوزادان است. اگر تصمیم به دوشیدن آنها داریم، شیرخشک تنها گزینه است.

شرکت شیرخشک Abbott اعلام کرده است که با سازمان غذا و داروی آمریکا برای بازگشایی کارخانه تعطیل شده به توافق رسیده است اما بازگشایی کارخانه چند هفته طول می کشد.

جنیفر که فرزندش دیگر شیر خشک مصرف نمی کند، به فاکس نیوز گفت که برخی از مادران دو یا سه برابر قیمت آن را آنلاین می خرند.

فیل مورفی فرماندار نیوجرسی گفت که قوانینی را برای جلوگیری از افزایش قیمت وضع خواهد کرد تا خانواده ها بتوانند فرمول خود را بدست آورند.

والدین آمریکایی اکنون منتظر وعده‌های دولت بایدن هستند تا ببینند چگونه می‌توانند با کمبود شیر خشک، که در بحبوحه سایر بحران‌های اقتصادی به نگرانی اصلی خانواده‌ها تبدیل شده است، مقابله کنند.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، کمتر از نیمی از نوزادان در ایالات متحده در طول سه ماهه اول بارداری به طور طبیعی شیر می دهند.

علاوه بر این، 75 درصد از نوزادان بالای 6 ماه حداقل مقداری از غذای خود را به صورت شیر ​​خشک دریافت می کنند.

بر اساس داده های منتشر شده، کمبود شیر خشک در ایالات متحده تاکنون به 43 درصد رسیده است.

کارخانه Abbott Nutrition در میشیگان، یکی از تولیدکنندگان پیشرو شیرخشک در ایالات متحده، به دلیل نگرانی های ایمنی در مورد آلودگی احتمالی تعطیل شده است.

به گزارش وب سایت مجله هیل، چهار نوزاد پس از مصرف این گیاه در میشیگان به یک عفونت باکتریایی نادر مبتلا شدند که دو نفر از آنها جان باختند.

سازمان غذا و دارو می گوید این کودکان به یک باکتری بسیار خاص به نام کرونوباکتری مبتلا شده اند که در موارد نادر و خاص می تواند باعث عفونت های بسیار جدی مانند مننژیت یا التهاب شدید در نوزادان شود.

دیدگاهتان را بنویسید