وقتی شیرخشک در ثروتمندترین کشور دنیا تمام می شود! والدین آمریکایی در مورد بازارها و مغازه ها سردرگم هستند


زمان: 09:36 ساعت
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839171

شیرخشک در آمریکا رو به اتمام است زیرا سه شرکت بازار را کنترل می کنند و نوزادان سود کمتری دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریک; شیرخشک در ایالات متحده رو به اتمام است زیرا سه شرکت بازار را کنترل می کنند و نوزادان سود کمتری دارند.

کمبود شیر خشک که از ماه مارس در ایالات متحده وجود دارد، والدین را نگران می کند که کجا و چه زمانی می توانند محصولات مورد نیاز برای تغذیه فرزندان خود را پیدا کنند.

با توجه به Datasembly، که داده‌های بی‌درنگ محصول را برای خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند، قیمت‌های کاهش‌یافته فرمولی هستند که مقدار کالای موجود در انبار را ندارد.

ناظران در سراسر کشور مجبور شده اند اوقات فراغت خود را صرف خرید در جستجوی فرمولی کنند که باعث شده خرده فروشان تعداد جعبه هایی را که مشتریان می توانند خریداری کنند محدود کنند. برخی دیگر به گروه‌های فیسبوک و شبکه‌های پشتیبانی غیررسمی روی آوردند تا محصولات غذایی کودک خود را تهیه کنند.

آلیس اشمیر پیشتر در مورد مشکلش در یافتن شیر خشک برای پسر 8 ماهه اش به مجله Fortune گفت: “من به دنبال فروشگاه های آنلاین بودم، مادرم در بوستون و مادر شوهرم در فلوریدا به دنبال آن بودند.” همه ما که می شناسیم دنبال شیرخشک برای ما می گردند و هیچکس آن را پیدا نمی کند.


بحران نوزادان در یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان چگونه به وجود آمد؟

کارشناسان با تاکید بر اینکه کمبود ممکن است ماه ها ادامه داشته باشد، می گویند: “خروج یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صنعتی، ادامه مشکلات زنجیره تامین و بازاری با تنها چند بازیگر شرایطی را ایجاد کرده است که X، کارشناس کالاهای مصرفی، آن را “یک” می نامد. “طوفان کامل” که بر عرضه فرمول های اولیه به میلیون ها نفر تأثیر می گذارد.


آیا سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مسئول این کمبود است؟

شرکت داروسازی آمریکایی ابوت تنها موجودی نیست که احتمالاً مقصر است. اسکات فابر، استاد مرکز حقوقی دانشگاه جورج تاون و معاون مدیر امور عمومی در کارگروه محیط زیست، یک سازمان غیرانتفاعی که به مصرف کنندگان قدرت می دهد، گفت: «مقصرات زیادی وجود دارد.

فابر FDA را مسئول این کمبود دانست و گفت این آژانس به اندازه کافی به گزارش افشاگران پاسخ نداده است و باید کارخانه را زودتر بازرسی می کرد.

وی افزود: وقتی راننده مستی تصادف می کند راننده مست بیشتر مقصر است اما ساقی که هنگام سرو نوشیدنی بیش از حد به طرف مقابل توجه می کرد مقصر است.

رزا دلاور (D-Conn.)، رئیس کمیته تخصیص بودجه مجلس، هنگام ارائه گزارش ثبت نام در ماه گذشته، نوشت: “من نگران هستم که FDA به این گزارش بسیار کند واکنش نشان می دهد.” این گزارش در 20 اکتبر 2021 به FDA ارسال شد. FDA تا پایان دسامبر 2021 با افشاگر مصاحبه کرد. طبق اخبار، FDA شخصاً کارخانه را تا 31 ژانویه 2022 بازرسی نکرد و از آن خارج شد.

آژانس بازرسی ها و مشاهدات خود را برای ابوت تا 18 مارس کامل نکرد. این شرکت می گوید که از آن زمان برای به روز رسانی پروتکل های آموزشی و همچنین روش های تمیز کردن و نگهداری کار کرده است. اگر FDA چیزی پیدا نمی کرد، کارخانه را تعطیل نمی کرد. بنابراین قطعاً ناهماهنگی وجود دارد.

این آژانس در بیانیه ای برای خوش شانسی گفت که FDA تشخیص می دهد که بسیاری از مصرف کنندگان به نوزادان و غذاهای حیاتی پزشکی که به آنها عادت کرده اند دسترسی ندارند و از ناتوانی خود در انجام این کار ناامید هستند. آژانس تمام تلاش خود را می کند تا اطمینان حاصل کند که محصولات به اندازه کافی در مکان و زمانی که به آنها نیاز دارند وجود دارد.


آینده کمبود شیر خشک

این هفته، کاخ سفید یک کنفرانس مطبوعاتی برای رسیدگی به کمبود شیر خشک و نحوه برنامه ریزی برای مقابله با آن در اسرع وقت بدون به خطر انداختن ایمنی برگزار کرد.

یک مقام ارشد دولتی گفت: «باید با تشویق دولت‌ها قفسه‌ها را پر از شیر خشک کنیم. کمیسیون تجارت فدرال (FTC) و دادستان های کل نیز بر افزایش قیمت ها از سوی فروشندگان شخص ثالث نظارت دارند.

این مقام مسئول با تاکید بر واردات خارجی شیرخشک، ادامه داد: دولت آمریکا به طور معمول 98 درصد شیرخشک خود را تولید می کند و شرکای تجاری این کشور در مکزیک، شیلی، ایرلند و هلند از مبادی اصلی واردات هستند.

با این حال، هنوز برنامه ای برای زمان ورود این فرمول های وارداتی به آمریکا و توزیع آنها وجود ندارد.

رابرت کالیف، کمیسر FDA در توییتی اعلام کرد که این آژانس هفته آینده برنامه خود را اعلام خواهد کرد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که این کمبود تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت که هیچ پیش بینی برای از سرگیری تاسیسات Abbott وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید