بخشش کودک قاتل به عشق اهل بیت در روز تاسوعا توسط پدر ازندریانی/ مکتب عاشورا آزادگی و گذشت می آموزد.


ساعت: 12:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1888984

حجت الاسلام والمسلمین روح الله نجفی مقدم گفت: در مراسمی که در روز ارتحال حسینی در شهرستان ازندریان با حضور امام جمعه این شهرستان و مردم عزادار و هیئت عزاداری برگزار شد، پدر امام حسین ازندریانی از دنیا رفت. قاتل پسر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; حجت الاسلام والمسلمین روح الله نجفی مقدم مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر در گفت و گو با خبرنگار . ما; وی با اشاره به بخشش قاتل توسط پدر ازندریانی در روز تاسوعای حسینی گفت: همزمان با روز تاسوعای حسینی، پدر ازندریانی بر اثر قاتل فرزندش جان باخت.


وی افزود: در مراسمی که در روز وفات حسینی در شهر ازندریان با حضور امام جمعه آن شهر و عزاداران و عزاداران امام حسین (علیه السلام) برگزار شد، از این پدر طلب مغفرت کردند. قاتل به پسرش.


مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر این پدر ازندریانی به عشق آقا ابوالفضل (ع) و حضرت علی اصغر (ع) و با طنین ندای لبیک یا حسین از قاتل فرزندش درگذشت. او را از چوبه دار نجات داد و حکم اعدام اجرا نشد..


وی بابیان اینکه این اقدام نشان دهنده تبلور شور و شعور حسینی است، تصریح کرد: این اقدام پدر ازندریانی نشان دهنده شور و معرفتی است که مردم نسبت به اعتقادات و اهل بیت(ع) دارند..


حجت الاسلام نجفی مقدم گفت: شیعه از روز عاشورا و دیدار امام حسین (ع) با حر بن یزید ریاحی درس گذشت و مغفرت را آموخت و اگرچه حر راه را بر کاروان امام بسته بود. هدف بخشش او بود..


وی با تاکید بر اینکه عاشورا برای مسلمانان سرشار از عبرت است خاطرنشان کرد: با این عمل روحیه گذشت و گذشت در دل عاشقان، بندگان و خادمان ملایر بیشتر نمایان شد..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید