بخشنامه بانک مرکزی؛ پرداخت تسهیلات وام زوجیت باید تسریع شود


ساعت: 13:09
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908114

بانک مرکزی در بخشنامه ای خطاب به شبکه بانکی بر تسریع در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از بانک مرکزی ؛ در متن بخشنامه فوق آمده است: به موجب نامه شماره 90353/01 مورخ 21 تیر 1401 در خصوص ابلاغ جزء (1) بند (الف) تبصره (16) قانون بودجه سال 1401 کل کشور در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه زناشویی اطلاع رسانی شود. بر اساس نص صریح این قانون، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظفند بر اساس تأیید اعتبار متقاضیان، حداکثر با دریافت سفته از متقاضی یا ضامن معتبر نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. عدم پرداخت یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و از سوی مراجع ذیصلاح قابل پیگیری است.

بدیهی است با توجه به لزوم اجرای قانون و اقدام در راستای اجرای کامل سهمیه ابلاغی و کاهش تعداد متقاضیان در نوبت سامانه وام ازدواج، اهمیت این بانک در جلوگیری از افزایش تعداد متقاضیان. از صف در صورت عدم اقدام بانک، شعبه ثبت نام شده را تعیین می کند و به نام توسط بانک مرکزی اقدام خواهد شد. لذا این بانک موظف است پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی، حداکثر ظرف مدت 10 روز کاری نسبت به تعیین شعبه، پذیرش و تعیین توزیع متقاضیان در نوبت سامانه وام ازدواج در اسرع وقت اقدام نماید. ، برای پرداخت تسهیلات فوق.

بر این اساس خواهشمند است دستورات اکیدی را به واحدهای اجرایی ذیربط جهت تسریع در تعیین شعبه افراد در نوبت و امداد رسانی به متقاضیان داده و علاوه بر جبران و اعطای تسهیلات برای مابقی سهمیه نیز اقدام نمایند. نسبت به رعایت سهمیه ماهانه بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج اقدام و گزارش اقدامات انجام شده را به این مدیریت کل ارسال می کند.

دیدگاهتان را بنویسید