بخش خبر «22:30» حذف شد / ادامه حذف و ادغام در خبر صداوسیما


ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1813957

حسن عابدینی رئیس خبرگزاری صداوسیما به تشریح تغییرات و ادغام اخبار خبری در روزهای اخیر در تلویزیون پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بخش‌های خبری صداوسیما چند روزی است که دستخوش تغییراتی در ایر باکس شده و همزمان از شبکه‌های اصلی و شبکه خبر از جمله بخش‌های خبری در ساعت‌های 8 صبح، 14 و 21 از شبکه اول پخش می‌شود. .

همچنین شب گذشته بخش خبری «22:30» شبکه دو سیما که حدود دو دهه از فعالیت آن می گذرد از باکس پخش این شبکه حذف شد و در زیرنویسی از پخش آن از شبکه نا خبر داده شد.

از سوی دیگر بخشی از شبکه خبر با تیتر «گفتگوی ویژه خبری» با مجری گری المیرا شریفی مقدم که پیش از این همان بخشی از شبکه خبر را با عنوان «امشب» اجرا می کرد، پخش شد و حالا این دو بخش خبری شبکه دو سیما و نیوز ادغام شدند.


تشابهات غیر ضروری حذف شده است

حسن عابدینی، رئیس سازمان صدا و سیما درباره لغو برنامه «گفتگوی ویژه خبری» شبکه دو سیما گفت:

وی از پخش برنامه گفتگوی ویژه خبری از شبکه خبر خبر داد: برنامه تیتراژ امشب که ساعت 22:15 روی آنتن شبکه خبر رفت و برنامه گفتگوی ویژه خبری که از شبکه دو پخش شد. یا مضامین مشابهی داشتند، یا خیلی به هم نزدیک بودند. با این حال، برنامه های گفتگو محور اخبار بیشتر بر اساس موضوعات خبری است.

عابدینی افزود: از سوی دیگر از ساعت 21 تا 21:45 یک بخش خبری دیگر در فضای مجازی داریم که معمولا یکی از سه تیتر و تیتر اصلی خبر 21 به عنوان گفتگوی ویژه انتخاب می شود. ، در چارچوب مدیریت یکپارچه و هوشمند، مقرر شد یکی از این فراخوان ها برگزار شود و حتی برنامه شبکه محور شبکه یک از ساعت 21:45 به بعد در شبکه خبر ادامه یابد.

وی ادامه داد: در فضای سیاسی همزمان دو برنامه گفت و گو محور با موضوعاتی که بعضاً یکسان بود پخش می شد.


استقرار خبرنگاران در تالار شیشه ای

عابدینی درباره تغییرات بخش های خبری سازمان و ادغام هایی که این روزها صورت گرفته است، توضیح داد: در حال حاضر دو بخش خبری این تغییرات را تجربه می کنند. این خبر از ساعت 14 تا 15 به صورت همزمان از شبکه یک و شبکه خبر پخش می شود و جدول اقتصاد که از ساعت 14:45 شروع می شود، از این پس از شبکه خبر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: شبکه خبر اصلی ترین شبکه پخش خبر بوده و به فعالیت خود ادامه می دهد و بخش های خبری شبکه های تلویزیونی که با یکدیگر تلاقی می کنند افزایش می یابد. برخی گفته اند شبکه خبر ادغام می شود اما شاهد تقویت شبکه خبر خواهیم بود.

عابدینی افزود: قبلا خبرنگاران کم بودند اما اکنون خبرنگاران شبکه خبر، رادیو و خبرنگاران خبرگزاری صداوسیما در قالب گروه های خبری مختلف سازماندهی شده و در تالار شیشه ای خبر صدا و سیما مستقر هستند.


تغییرات در نمودار سیاسی مجلس

وی با اشاره به چارت نماینده سیاسی و تغییرات در آن گفت: پیش از این پنج گروه اصلی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با پنج سردبیر داشتیم که اکنون این تقسیم بندی به 35 گروه تخصصی رسیده است.

عابدینی همچنین شایعه حذف خبر «بیست و سی» از باکس شبکه دو سیما را تکذیب کرد و بر ادامه پخش این خبر تاکید کرد.

ادغام بخش های خبری تلویزیون در این هفته با عنوان پروژه هم افزایی راه اندازی شد که طی آن بخش خبر به صورت همزمان در ساعت های 8، 14 و 21 از شبکه خبر پخش می شود و ادامه این برنامه ها ادامه دارد. ادامه بخش ها فقط در شبکه خبر خواهد بود. همچنین دیشب گفتگوی ویژه خبری ساعت 21 از شبکه یک و شبکه خبر به بخش خبر منتقل شد که تا ساعت 22 از شبکه یک و از ساعت 22 به بعد ادامه خواهد داشت. بخش اخبار ساعت 7 به زودی به شبکه خبر منتقل می شود.

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید