بدحجابی هدیه فرهنگ غرب است/ متولیان فرهنگ باید حجاب را با یک تعریف تبیین کنند


ساعت: 17:50
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882367

سیداحمد رضوی گفت: با ورود تکنولوژی روز در جامعه ایران، سبک زندگی غربی وارد جامعه شد و در زمینه های مختلف از جمله حجاب تاثیرگذار بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیداحمد رضوی مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار « تیتریک » گفت: یکی از دلایل ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی در جامعه در حوزه حجاب، ورود ابزارهای مدرن مانند سینما، تلویزیون و… فضای مجازی و تلفن های همراه بدون مکان یابی فرهنگ استفاده از آنها می باشد.

وی ادامه داد: با ورود تکنولوژی روز به جامعه، سبک زندگی غربی وارد جامعه شد و حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله حجاب، روابط محرم و نامحرم، روابط خانوادگی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد.

رضوی اضافه کرد: فضای حاکم بر جامعه مدرن با حجاب و سایر مولفه های سبک زندگی ایرانی اسلامی سازگاری ندارد و برای ترویج موفقیت آمیز حجاب باید در بومی سازی فرهنگ استفاده از ابزارهای نوین تلاش کرد.

این استاد دانشگاه یکی دیگر از دلایل گسترش حجاب در جامعه را وجود تعاریف متعدد از حجاب و حجاب عنوان کرد و تصریح کرد: فرهنگیان و متولیان امر باید این معضل را برای جامعه تبیین کنند و تعریف واحدی از حجاب برای افراد ارائه کنند. جامعه را توصیف کنید.

وی بیان کرد: هر فرد و گروهی بر اساس سلایق و دیدگاه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مذهبی خود به تفسیر حجاب و شیوه های ترویج آن می پردازد و در محدوده این تعاریف به اصطلاح گنجانده شده است. از سروش تا گوگوش.

رضوی در خاتمه خاطرنشان کرد: برای موفقیت در عرصه ترویج حجاب باید تعریف واحدی از حجاب، حدود و اندازه آن و شیوه ترویج حجاب در جامعه محقق شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید