بدون توسعه انسانی، حکمرانی خوب شکل نمی گیرد


ساعت: 15:52
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877359

سمینار مدیریت گفتمان ورزشی با همکاری کمیته ملی المپیک و دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک ، دکتر مقیمی در ابتدای سخنان خود از ابتکار دانشکده علوم ورزش و بهداشت دانشگاه تهران و کمیته ملی المپیک در انجام این مسابقات تقدیر کرد. سمینار، کمک به شکل گیری، فعال سازی. وی فرهنگ سازی حاکمیت ورزشی را یکی از مهمترین وظایف دانشگاه تهران عنوان کرد و گفت: در حال حاضر شاهد آغاز به کار دانشکده مدیریت با تشکیل رشته های مرتبط در دانشگاه تهران هستیم که بی شک یکی از این مهم است. یکی از بزرگترین شرکای استراتژیک ما در این زمینه است.» این کمیته ملی المپیک است و امیدوارم سمینار امروز نقطه عطفی در همکاری بیشتر ما باشد.

وی در خصوص شکل گیری حاکمیت در ورزش به تشریح دو حوزه و شاخصه اصلی آن یعنی حوزه ساختاری و حوزه عملکردی پرداخت و گفت: آنچه مسلم است تا زمانی که ساختارها شکل نگیرد، کارکردها به ترتیب نخواهد بود.
دکتر مقیمی افزود: در ادبیات مدیریت، روابط افقی است و همه ذینفعان در یک سطح هستند. نوع روابط در ادبیات مدیریت بر اساس اجماع است.
وی با اشاره به الگوها و تاثیر ورزشکاران در جامعه گفت: روابط سنتی غیر منعطف دیگر پاسخگوی ارتباطات سازمانی نیست. ما شاهد ضررهای زیادی در ورزش هستیم. مدیران و همه افراد تاثیرگذار در ورزش باید با ادبیات و گفتمان مدیریتی عمل کنند.
رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه باید فضای اعتماد بین دولت و مردم ایجاد شود، گفت: حاکمیت به ما می آموزد که نگاه خود را از دستور به تفاهم و توافق تغییر دهیم و برای همه ذینفعان تعادل ایجاد کنیم.
گفتنی است دکتر سید رضا صالحی امیری، دکتر سید نصرالله سجادی، دکتر علی عسگرپور عزت، دکتر عباسعلی گائینی، دکتر حسین عقی نیا، دکتر محمدمهدی کرمی، دکتر مهرزاد حمیدی و دکتر. حسین رگفر. از دیگر سخنرانان این سمینار بودند.

همچنین در ابتدای این سمینار که با حضور دکتر عباسعلی گائینی، رئیس کمیته همبستگی المپیک کمیته ملی المپیک، دکتر علی عسگرپور عزت، رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، اساتید و اساتید برگزار شد. اساتید اعضای دانشگاه تهران و تعدادی از مدیران ارشد کمیته ملی المپیک. «حکمرانی در ورزش – دستورالعمل رونق توسعه اقتصادی در ورزش» عنوان سخنرانی دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک بود.

وی با اشاره به تفاوت ادبیات مدیریت با ادبیات روایی به تبیین پیوند حاکمیت و توسعه پایدار پرداخت و گفت: الگوی حکمرانی چندوجهی و کلان محور است و از رویکرد تک بعدی پرهیز می کند.
دکتر صالحی امیری، عمده ترین شاخص های حکمرانی خوب را مشارکت، مسئولیت پذیری، کارآمدی و اثربخشی، عدالت، وفاق و انسجام ملی، شفافیت، حاکمیت قانون و پاسخگویی دانست و افزود: سرمایه اجتماعی رمز موفقیت در حکمرانی خوب است. یک جامعه: «در جایی که حداکثر مشارکت و رضایت وجود داشته باشد، شاهد حکمرانی خوب خواهیم بود.
رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه پیوند حکمرانی خوب و توسعه انسانی را تشریح کرد و گفت: نگاه به توسعه انسانی باید فراتر از نگاه ما به توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باشد زیرا بدون توسعه انسانی حکمرانی خوب شکل نمی گیرد. “
رابطه حکمرانی خوب با اخلاق انسانی و اسلامی و همچنین ارتباط آن با ورزش از دیگر مواردی بود که دکتر صالحی امیری به آن پرداخت: برای رسیدن به حکمرانی خوب در ورزش باید گفتمانی سازگار با حکمرانی خوب ایجاد کنیم.
گفتنی است پس از نشست اخیر با مسئولان کمیته ملی المپیک و دانشگاه تهران، تفاهم نامه همکاری دو نهاد در زمینه برنامه های آموزشی و همچنین مسائل اجرایی صبح امروز به امضا رسید. آکادمی ملی المپیک، اولین همکاری آموزشی کمیته ملی المپیک و دانشگاه تهران با برگزاری سمینار حکمرانی خوب در ورزش رسما آغاز شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید