برابری جنسیتی در ورزش ایران بسیار مهم است/ از المپیک برای گسترش همکاری با چین استفاده کنید


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806839

بازی های المپیک زمستانی پکن ما را برای آینده ای مشترک گرد هم می آورد

وزیر ورزش و جوانان گفت: برابری جنسیتی در ورزش ایران برای مسئولان و سازمان ها از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا سازوکارهای لازم را در مدارس، دانشگاه ها، باشگاه های ورزشی و حوزه های مرتبط ساماندهی کرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، حمید سجادی در گفت و گو با تلویزیون ملی چین با اشاره به برگزاری بازی های المپیک زمستانی در این کشور گفت: بازی های افتتاحیه را تماشا کردیم و این مراسم واقعا هنرمندانه بود. فناوری منسجم و مدرن. «بازی‌های المپیک زمستانی پکن در سال 2022 کاملاً متفاوت از سایر المپیک‌های تابستانی و زمستانی گذشته بود.

وی افزود: در این مدت شیوع ویروس کرونا و بحران های جهانی اتفاق افتاد، همانطور که در مراسم افتتاحیه احساس کردیم و معتقدیم بازی های المپیک زمستانی پکن شادی و نشاط را برای جهان به ارمغان می آورد و آنها را به یکدیگر نزدیک می کند. “این ماهیت و کارکرد واقعی بازی ها و نیاز واقعی ما است و هرگونه تلاش برای سیاسی کردن این رویداد باشکوه مردمی دور شدن از اهداف و چشم انداز المپیک است. همانطور که بارها اعلام شد، ما مجددا بر همبستگی خود تاکید می کنیم و آرزوی موفقیت برای آنها داریم. چین و سایر کشورها شرکت کننده در المپیک زمستانی 2022 پکن

وزیر ورزش و جوانان گفت: انتظار داریم از بازی های المپیک برای گسترش همکاری ها با کشورهای دیگر از جمله چین استفاده کنیم و فعالیت های ورزشی خود را توسعه دهیم. این یکی از اهداف سفر من به کشور زیبای چین است و در همین رابطه با برخی از همکاران و مسئولان کشورها نیز دیدار و گفتگو کردیم. البته بازی های المپیک زمستانی پکن ما را برای آینده ای مشترک گرد هم می آورد.

سجادی با اشاره به حضور نمایندگان ایران در این مسابقات گفت: ورزشکاران ما در آمادگی کامل هستند و امیدواریم در بسیاری از این بازی ها تجربه کسب کنیم و در صورت امکان نتایج بی سابقه ای کسب کنیم. ایران پر از کوه های پوشیده از برف و پیست های درجه یک اسکی است و امکانات اسکی حرفه ای زیادی داریم که برخی از آن ها مانند دیزنی بین المللی جزو بهترین های دنیا هستند. برخی از شبکه های تلویزیونی چین پیش از آغاز این رقابت ها گزارش هایی از تمرین ورزشکاران ایرانی را ضبط کردند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: اقدامات نهایی برای آماده سازی امکانات و تجهیزات تیم ایران و آماده سازی آنها برای اعزام به این مسابقات انجام شده است. ایران میزبان تعداد زیادی از ورزشکاران زن در رویدادهای ورزشی بین المللی مانند بازی های المپیک است. نتایج اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده برای ورزشکاران ایرانی در رشته های ورزشی مانند فوتبال، تکواندو، کاراته، ووشو، بسکتبال و … کاملا مشهود است و در این مسابقات سرشناس ترین کاروان ایران در المپیک زمستانی خانم فاطمه احمدی بود.

وی ادامه داد: فاطمه احمدی 4 سال پیش در سن 17 سالگی از آرزوی خود برای حضور در بازی های المپیک گفت و اکنون این ورزشکار با تلاش خود و برنامه های ما و برای خود و سایرین توانسته در این المپیک حضور یابد. ورزشکاران در شرکت برای شما در المپیک پکن آرزوی موفقیت داریم.

سجادی گفت: برابری جنسیتی در ورزش ایران برای مسئولان و سازمان ها اهمیت زیادی دارد و در این راستا سازوکارهای لازم را در مدارس، دانشگاه ها، باشگاه های ورزشی و حوزه های مرتبط ساماندهی کرده ایم و از هر فرصتی برای ارتقای سطح تلاش می کنیم. ورزشکاران.» از زن کشورمان استفاده کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید