ما از پیشنهادات برای دستیابی به برابری جنسیتی استفاده خواهیم کرد


ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907626

نایب رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس کمیسیون بانوان گفت: از پیشنهادات ارائه شده در این کارگاه برای اجرای هر چه بیشتر عدالت جنسیتی در ورزش کشور استفاده خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ مهین فرهادی زاد، نایب رئیس کمیته ملی المپیک پس از حضور در کارگاه شورای المپیک آسیا با موضوع عدالت جنسیتی گفت: در این کارگاه دو روزه شاهزاده فیصل، عضو شورای اجرایی، مطالبی را در خصوص «عدالت جنسیتی» ارائه کرد. IOC و OCA و رئیس کمیته ملی المپیک اردن، خانم الهیات، رئیس کمیته جنسیت و عضو هیئت اجرایی OCA اشاره شد و سپس نمایندگان سازمان ملل و یونسکو مطالب مهمی را ارائه کردند و تعدادی پروژه در این راستا از سوی برخی مراکز علمی پیشنهاد شد.

وی افزود: همچنین ورزشکاران قهرمان تجربیات خود را در رابطه با موقعیت ها و فرصت های ایجاد شده برای قهرمانی در سطح بین المللی توسط کمیته های ملی المپیک کشورهایشان بیان کردند و کارگروه هایی با حضور نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد که حاضرین توصیه هایی ارائه کردند. آنها برنامه هایی را ارائه کردند که منجر به اجرای برابری جنسیتی می شود تا همه کشورها بتوانند محیط بهتری را برای زنان ورزشکار در سطح پایه و همچنین در بخش دولتی فراهم کنند.

کارگاه آموزشی عدالت جنسیتی توسط شورای المپیک آسیا با همکاری کمیته بین المللی المپیک در منامه بحرین در تاریخ 8 و 9 آبان ماه با حضور بانوان مسئول کمیته های ملی المپیک کشورهای مختلف برگزار شد. به همراه سارا مهرانی مدیر یگان همبستگی المپیک.

این سمینار با حضور برخی از مسئولین و اعضای هیئت اجرایی برگزار شد IOC و OCAمقامات ورزشی از 40 کشور آسیایی و 90 نماینده ورزش زنان آسیا و نمایندگان سازمان ملل با محوریت بحث در مورد راه حل های پیشنهادی برای دستیابی به برابری جنسیتی در ورزش برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید