برای ارتقای قرارگاه پدافندی نیروهای مسلح در برنامه هفتم توسعه/امنیتی کشور از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.


ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896827

وحید جلال زاده گفت: در سیاست های برنامه هفتم کشور تلاش شد تا سهم نیروهای مسلح در قرارگاه پدافند افزایش یابد و نیروهای مسلح با کسب علم و فناوری، دانش فناوری را بومی سازی کردند که نتیجه آن است. از دستاوردهای سنت دفاع.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، وحید جلال زاده صبح امروز در همایش ملی جایگاه دانش، فناوری و خلاقیت در دفاع مقدس در دانشگاه دریانوردی نوشهر با بیان اینکه پاک ترین فرزندان ایران زمین در نیروهای مسلح خدمت می کنند، اظهار داشت: باید گنجینه را بشناسیم. جنگ کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. به ما اطلاع دهید زیرا ما هنوز نمی توانیم پاسداری مقدس را به جهانیان و ملت خود ارائه دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از زوایای مختلف به گنجینه جنگ نگاه کرد و آن را در اختیار جوانان قرار داد، گفت: ملت ایران اسلامی در دفاع مقدس و در دوران دفاع مقدس مسیر طولانی تاریخی را طی کرده است. با رهبری حضرت امام راحل و تمدن غنی ملت توانستیم در یکی دو دهه مسیر تاریخی را طی کنیم.

جلال زاده یادآور شد: هشت سال پاسداشت مقدس ملت ایران در تاریخ پرفراز و نشیب خود ارزش صد سال داشت تا به خودباوری برسیم و می توانیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی شورای اسلامی تصریح کرد: حضرت امام راحل در دفاع مقدس موفق شدند تا بتوانیم در مدت کوتاهی مسیر تاریخی را مدیریت کنیم و نتیجه ما در دفاع مقدس ثبت شد و اگر امروز جوانان ایرانی در نانو ، بیو و سایر فناوری ها به رتبه های علمی بالایی رسید، از جنبش تاریخی حفاظت از سنت متولد شد.

وی گفت: در سیاست های برنامه هفتم کشور تلاش شد تا سهم نیروهای مسلح در قرارگاه پدافند افزایش یابد و نیروهای مسلح با کسب علم و فناوری، دانش فناوری را بومی سازی کردند که حاصل آن است. دستاوردهای دفاع از سنت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی شورای اسلامی با برشمردن دستاوردها و تلاش های نیروهای مسلح و ارتش در دوران دفاع مقدس گفت: این دستاوردها باید بیان شود.

جلال زاده تصریح کرد: علم و فناوری مبتنی بر معنویت و اسلام، پاسداری مقدس را اسلامی و انسانی کرد و حقایق این دوران باید روایت شود و معرفت در حریم مقدس الهی مبتنی بر معنویت و انسانیت بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه در دفاع از خود دریغ نخواهیم کرد، گفت: امروز نیروهای مسلح ما بازدارنده هستند زیرا به هیچ کشوری طمع نداریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پدافند علمی و فناوری ایران اسلامی را دلیل ناکامی دشمن در جنگ دانست و گفت: دفاع مقدس علمی ترین دفاع تاریخ معاصر است. “

حجت الاسلام عباس محمد حسنی با اشاره به بهانه ها و اهداف صدام از شروع جنگ علیه ایران اسلامی، حاکمیت مطلق بر اروندرود، تصرف بخشی از خاک ایران، الحاق خوزستان به عراق، جلوگیری از انقلاب و رسیدن به رهبری جهان عرب گفت: از جمله اهداف او بودند.

وی با اشاره به اینکه چرا صدام نتوانست به اهداف شوم خود دست پیدا کند خاطرنشان کرد: دفاع های علمی و فناوری ایران یکی از مهم ترین دلایل شکست صدام در دفاع مقدس بود.

محمد حسنی درباره حوزه علم و فناوری در دفاع مقدس گفت: نیروهای مسلح ایران اسلامی در دفاع مقدس غول صدام را به شیشه تبدیل کردند و دشمن با ذلت به سمت شیشه رفت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین دلایل شکست صدام و پیروزی ایران اسلامی را دفاع فنی و علمی ایران اسلامی در برابر حزب بعث برشمرد و گفت: : دفاع مقدس یکی از علمی ترین دفاع های تاریخ معاصر است.

محمد حسنی استفاده رزمندگان اسلام از تجهیزات اولیه نظامی بدون استفاده از مشاوران خارجی را یکی دیگر از دلایل موفقیت دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: دشمن باور نمی کرد روزی ارتش بتواند از تجهیزات فنی و دانش اولیه بدون استفاده از تجهیزات نظامی استفاده کند. آنها

وی ادامه داد: اینکه در جنگ بدون بیگانگان توانستیم از تجهیزات نظامی استفاده کنیم نشان می دهد که نیروهای مسلح با استفاده از دانش تجهیزات توانستند بر خلاف میل دشمن سرنوشت جنگ را رقم بزنند.

این مسئول طراحی و اجرای شگفت انگیزترین عملیات پدافندی توسط رزمندگان اسلام را دلیل ناتوانی دشمنان عنوان کرد و گفت: علم، عقلانیت، ایمان، خلاقیت و فناوری نقش مهمی در این دفاع مقدس داشت.

محمد حسنی تامین قطعات نظامی مورد نیاز سازمان جهاد خودکفایی را از دیگر دلایل علمی بودن دفاع مقدس برشمرد و گفت: حرکت قطعه سازی و افزایش انقلابی عمر تجهیزات باعث شد. توانستیم روی پای خود بایستیم و به دلیل عدم آگاهی نتوانستیم به حرکت ساخت قطعات دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مدیریت اقتصادی جنگ را امری مهم می داند و می گوید: نظام اسلامی با به کارگیری شش راهکار اقتصادی توانست هشت سال پاسداشت مقدس را بدون گرسنگی و با عزت نصیب خود کند.

وی تقویت فرهنگ قرآنی مواسات، توزیع عادلانه کالاهای اساسی، ذخیره سازی مواد اولیه، کاهش وابستگی به نفت، اجرای سیاست صرفه جویی و قناعت، جلوگیری از ورود کالاهای غیرضروری و مصرفی را از جمله راهکارهای شش گانه اقتصادی عنوان کرد. ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید