برای این ستاره استقلال نگران کننده است

برای این ستاره استقلال نگران کننده است

ویژگی مهمی که در این فصل با کمی تردید و ابهام قابل قضاوت است. استقلالی ها در دو بازی ابتدایی فصل 3 گل مقابل سپاهان و ملوان به ثمر رساندند. آماری که اگر بخواهیم دقیقتر به آن نگاه کنیم، نگرانی هایی را برای تیم و هواداران ایجاد می کند. فصل گذشته فرهاد مجیدی برای گلزنی سه بار به 1170 دقیقه نیاز داشت در حالی که شاگردان ساپینتو تنها در 117 دقیقه سه گل دریافت کردند. در فصول اخیر کاملاً ثابت شده است که اگر تیمی بهترین خط دفاعی را داشته باشد، شانس انکارناپذیری برای پیروزی در این فصل دارد. اتفاقی که باعث کم رنگ شدن عملکرد مهاجمان و کاهش آمار گلزنی آنها در لیگ ها در چند فصل گذشته شده است. از نظر کادرفنی، خط دفاعی استقلال مانند فصل گذشته است، اما مشخص است که دیگر فلسفه فصل گذشته نیست. بسیاری از کارشناسان دلیل شکستن رکورد استقلال در باخت و گل خورده را سیستم جدید و هجومی ساپینتو می دانند.

سرمربی پرتغالی بر سیستم هجومی تیمش اصرار دارد و علاقه ای به پارک اتوبوس مقابل دروازه بان خود ندارد. یکی از شبهاتی که در خط دفاعی ساپینتو به چشم می خورد، حضور روزبه چسمی در این پست است، بازیکنی که سرعت کمش می تواند در این پست برای تیم کارساز باشد و در ضدحملات با چالش های فراوانی مقابل سیدحسین قرار خواهد گرفت. روزبه چسمی همیشه ثابت کرده که نقش موثرتر و قوی تری در پست هافبک دفاعی ایفا می کند. به زودی با بازگشت مرادمند و سیاوش یزدانی به ترکیب اصلی، ممکن است نیاز به استفاده از روزبه گشتی در پست های دفاعی از بین برود.

نگرانی ستاره استقلال در آستانه جام جهانی

شاید استقلال هجومی ساپینتو بتواند با این سیستم در خارج از زمین بازی، مثل بازی با ملوان، برنده شود، اما دود حاصل از گلزنی آسان این تیم فقط به چشم یک نفر می رود. سید حسین حسینی! کاپیتان و شماره یک استقلال که فصل گذشته با 18 کلین شیت دستکش طلای لیگ را از آن خود کرد و با رکورد فوق العاده نیلسن برابری کرد، در این فصل چالش جدیدی را پیش روی خود می بیند. بعد از فصل درخشانی که حسینی در لیگ بیست و یکم پشت سر گذاشت، همه حسینی را بازیکن شماره یک تیم ملی می دانستند که با سیستم جدید ساپینتو می تواند تهدید شود.

در فصل جام جهانی، سیدحسین باید به بهترین شکل ممکن به سیستم هجومی ساپینتو عادت کند. سیستمی که می تواند حضور بهترین دروازه بان فصل گذشته را که به جام جهانی رسیده حتی به عنوان ذخیره در هاله ای از بلاتکلیفی قرار دهد! هیچکس به توانایی های دروازه بانی سیدحسین شک ندارد اما گل نخوردن او نمی تواند تنها ملاک انتخاب دروازه بان یک تیم باشد. در فاصله حدود سه ماه تا شروع جام جهانی که تمامی دروازه بان های مطرح ایران به دنبال دیدن بهترین نمایش خود در رقابت های داخلی و خارجی هستند، ساپینتو برای زدن گل های کمتر باید به وضعیت خط دفاعی خود فکر کند. در غیر این صورت حسینی به راحتی قافیه می شود و به رقبای سرسخت خود می بازد و بلیت حضور در جام جهانی قطر را از دست می دهد که شاید آخرین فرصت این دروازه بان برای حضور در این رقابت ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید