برای تامین منافع و مصالح ملت ایران از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) به مناسبت 12 فروردین و روز جمهوری اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: 13 فروردین به عنوان بخشی ماندگار از تاریخ ایران و مظهر جمهوریت و مردم سالاری دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تبلور اراده ملت شریف و سرافراز ایران به حق یکی از مصادیق عینی یوم الله و عید نامیده می شود. روز مبارکی که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب ملت بزرگ ایران و سرآغاز استقرار و تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که برخاسته از سالها رشادت و جانفشانی مردم غیور ایران در دفاع از خود بود. دستاوردهای بزرگ روز مانا که با حضور حماسی مردم سرافراز و تاریخ ساز ایران در رفراندوم ملی و رای قاطع بیش از 98 درصدی جمهوری اسلامی به تاریخ پیوست.

این بیانیه می افزاید: هدیه بزرگ این عید بزرگ و نهضت بزرگ ملی، تحقق شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و آغاز راه پربرکت مردم سالاری دینی در جهانی تقسیم شده بین ایدئولوژی های کمونیسم شرقی بود. . و سرمایه داری غربی «تنها دستاوردی که در تمام این سالها در عرصه سیاست داخلی و روابط خارجی ملاک و معیار حرکت کارگزاران و مسئولان ایران اسلامی بوده است.

وزارت امور خارجه در این بیانیه ضمن تبریک دوازدهمین سالگرد فروردین به مناسبت حضور رهبر فرزانه و ملت شریف ایران و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، بر پایبندی کامل خود به آرمان های والای انقلاب اسلامی تاکید کرد. نظام، امام راحل و رهبری فرزانه انقلاب اعلام و تأکید کردند که برای تحقق منافع ملت بزرگ ایران در سنگر سیاست خارجی و توسعه روابط متوازن و متنوع با کشورهای مختلف از تلاش فروگذار نکرده‌ام. به ویژه همسایگان و بیش از پیش در خدمت توسعه، آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استوار خواهد ماند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر در آستانه سال 1401 در بیانیه ای گفته بود: دولت مردمی و انقلابی جمهوری اسلامی متعهد به حمایت قاطع از ایرانیان سرافراز در سراسر جهان است. می دانیم که همه شرایط را برای ارتباط ساده و امن ایرانیان با وطن خود فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید