تامین مصالح نهضت مسکن ملی با تشکیل زنجیره تامین بین دو وزارتخانه


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: 1401/05/17
کد خبر: 1888565

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تشکیل زنجیره تامین مصالح ساختمانی نهضت ملی مسکن بین وزارت راه و وزارت ایمنی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی حیدری از ایجاد زنجیره تامین مصالح ساختمانی فولاد و سیمان بین وزارت راه و وزارت ایمنی خبر داد و به جای آن از جایگزینی سیمان ترکیبی که سازگار با محیط زیست است خبر داد. سیمان پرتلند در ساخت و ساز

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: دو ماده مهم مورد استفاده در ساخت و ساز سیمان و فولاد هستند و در این راستا زنجیره تامین مصالح ساختمانی با همکاری وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده است. وزارت ایمنی تصمیم گرفته شده است که استفاده از سیمان مخلوط را به جای سیمان پرتلندی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد، که هم انرژی مصرف می کند و هم آلوده کننده است، ترویج شود.

وی تصریح کرد: مخلوط سیمان از منابع طبیعی مانند پوزولان، سرباره و … تهیه می شود و مصرف این نوع سیمان تا 30 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کند و محیط زیست را آلوده نمی کند.

حیدری با اشاره به اینکه 40 نوع سیمان در دنیا تولید می شود، گفت: کمتر از 10 نوع سیمان در کشور ما تولید می شود و از آنها در ساختمان سازی استفاده می شود که برای افزایش تنوع انواع سیمان ضروری است.

وی تصریح کرد: در تفاهم نامه وزارت راه و وزارت راه گروهی از استفاده کنندگان گروه بندی شده است، بزرگترین مصرف کننده سیمان وزارت راه و شهرسازی است و وزارت راه و شهرسازی مسئولیت مدیریت صنایع و صنعتگران نیز در این مدار حضور دارند تا سیمان های ترکیبی جایگزین سیمان های پرتلند شوند.

حیدری در خصوص مصالح ساختمانی فولاد و برنامه وزارت راه و شهرسازی در این زمینه اعلام کرد: به پیشنهاد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، شرکت ذوب آهن اصفهان تامین کننده فولاد متعهد شده است. اجرای طرح حرکت ملی مسکونی تصمیم گرفته شده است که زنجیره تامین مصالح ساختمانی به شکل مناسبی شکل بگیرد.

وی با اعلام اینکه علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بین 300 تا 350 هزار واحد مسکونی توسط بخش خصوصی در حال ساخت است، گفت: طرح ها به گونه ای است که مشکلی برای تامین مصالح وجود ندارد.



دیدگاهتان را بنویسید