برای جلوگیری از تاثیر تحریم های شدید آمریکا بر روابط دو کشور


ساعت: 00:24
تاریخ انتشار: 31.06.1401
کد خبر: 1898936

رئیس جمهور گفت: با توجه به سابقه طولانی همکاری ایران و ژاپن، یافتن راه‌های بدیع برای جلوگیری از تأثیر تحریم‌های یکجانبه و سخت آمریکا بر روابط دو کشور ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز چهارشنبه به وقت محلی در دیدار فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در مقر ریاست جمهوری، روابط دو کشور را دوستانه و دیرینه خواند و بر لزوم یافتن راه های نوآورانه برای پرهیز از بحران تاکید کرد. تاثیر تحریم های یکجانبه و توقف وحشیگری آمریکا بر روابط دو کشور.

را
رئیسی با گرامیداشت یاد و خاطره شینزو آبه نخست وزیر سابق و فقید ژاپن که تلاش و علاقه زیادی برای افزایش همکاری های دو کشور داشت، گفت: روابط اقتصادی و تجاری ایران با بسیاری از کشورهای جهان و با توجه به سابقه طولانی در حال توسعه است. همکاری های ایران و ژاپن و بسیاری از زمینه های همکاری از جمله در توسعه بندر چابهار و همچنین همکاری های مرتبط با بهداشت و محیط زیست می تواند این روابط را بیش از پیش تقویت کند.
را
رئیس جمهور به مناسبت خروج آمریکا از برجام که مورد انتقاد جهانیان قرار گرفت، بیانیه جمهوری اسلامی در موضوع هسته ای را منطقی و کاملاً قابل دفاع دانست و افزود: آماده رسیدن به یک عادلانه هستیم. توافق و تاکید می کنیم که با توجه به سابقه منفی آمریکا باید تضمین هایی برای جلوگیری از تکرار این تجربه تلخ به دست آید.
دکتر رئیسی ارتباطات و گفت وگوهای منطقه ای ایران را رو به پیشرفت دانست و گفت: موفقیت این گفت وگوها این است که بیگانگان را درگیر مسائل منطقه ای نکنیم و مشکلات کشورهای منطقه را به آنها بسپاریم.
را
در این دیدار، فویو کیشیدا نخست وزیر ژاپن با ابراز خرسندی از این دیدار و یادآوری خاطرات خوب خود از سفر سال های اخیر به ایران، به تداوم همکاری های دو کشور در زمینه های بهداشت، آب، محیط زیست و بحران اشاره کرد. پیشگیری و گفت: “آماده” در حال افزایش همکاری ها با ایران در بخش های مختلف هستیم و به تلاش های جاری برای دستیابی به توافق هسته ای احترام می گذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید