برای رسیدن به خدا باید از دنیا و متعلقاتش گذشت


ساعت: 09:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889512

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه اگر انسان به خدا نزدیک نشود و مقوله ابدیت در زندگی او جاری نشود، دچار انحراف می شود، گفت: دلیل اینکه انسان اسیر دنیا و روابط آن می شود این است که به تنهایی در اسارت چیزهای کوچک و بی ارزش می کند و در راه ابدیت و سفر نهایی آماده نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک جمعه شب در سومین و آخرین شب از مراسم عزاداری حوزه هنری و رسانه قم که در مجتمع هدایت برگزار شد، بابیان ابن که خداوند متعال هستی را آفرید. به خاطر وجود انسان می‌فرماید: انسان مرکز جهان است، اگر خلقت انسان منقطع شود، جهان خلقت بی‌معنا می‌شود و اگر انسان به خدا متصل نباشد، بی‌معنا و بی محتوا می‌شود.

وی ادامه داد: انسان از همه مخلوقات بزرگتر است اما انسان در طول تاریخ راه و مقصد خود را گم کرده و در راه رسیدن به خداوند متعال به بیراهه رفته است.

این کارشناس مسائل دینی افزود: انسان برای ابدیت آفریده شده است و اگر راهی غیر از ابدیت و رفع تعلق را انتخاب کند ضرر می کند و از هدف خلقت خود دور می شود.

وی با اشاره به اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از افرادی بود که راه ابدیت را به درستی تشخیص داد و همیشه آماده شهادت بود، گفت: خداوند وجود انسان را برای خود طراحی کرده است و شایسته نیست که انسانش از انحرافات و باطل ها پیروی کند. راه های فلسفه، خلقت او از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام سرلاق همچنین گفت: علت اینکه انسان اسیر دنیا و متعلقات آن می شود این است که اسیر چیزهای کوچک و بی ارزش می شود و برای راه ابدیت و سفر نهایی آماده نمی شود.

سارلاک وضوح روح و روان را لازمه غلبه بر تعلقات نفسانی عنوان کرد و گفت: مهم ترین مانع بی حرکت ماندن انسان و نرفتن در مسیر ابدیت و معنویت، خود شخص است.

همچنین قبل از سخنرانی، نعمت احمدپور به قرائت دعای عاشورا پرداخت و پس از سخنرانی سیدحمیدرضا بورکی از شاعران آئینی کشور، ابیاتی را به خاندان طهارت و عصمت تقدیم کرد.
احمد حاجی زاده معاون سیاسی امنیتی ناحیه قم یکی از میهمانان هیئت هنر و رسانه قم در پایان این شب بود.




انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید