قدرتمندترین نام خدا که نمی دانید! / نام بزرگ برای رسیدن به ثروت و نیازهای بزرگ!

قدرتمندترین نام خدا که نمی دانید!  / نام بزرگ برای رسیدن به ثروت و نیازهای بزرگ!

نام اعظم خداوند چیست و چگونه می توان قدرتمندترین اسم اعظم خداوند متعال را یافت، پرسش بسیاری از ماست که در روایات به آن پاسخ داده شده است.
قدرتمندترین نام خدا که نمی دانید! / نام بزرگ برای رسیدن به ثروت و نیازهای بزرگ!

نام عالی خداوند چیست؟

اصطلاح «اسم اعظم» یا «اسم الله الاکبر» به نام اعظم خداوند است که نامی بالاتر از آن ندارد. از صحت و جزئیات نام اعظم اطلاع دقیقی در دست نیست. برخی این نام را به عنوان کلمات درک می کنند، در حالی که برخی دیگر آن را حقیقتی عمیق تر از کلمات می دانند.

منابع و روایات فقط اطلاعات محدودی در مورد او ارائه می دهند; برخی از احادیث نیز نشان می دهد که همه مردم توانایی حمل و استعمال نام اعظم را ندارند و تنها ائمه معصومین علیهم السلام، برخی پیامبران و افراد خاص مانند والام بائوره ​​و غالب قطان از اجداد پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) هستند. بر او) این نام را می دانست. ضمن اینکه تأثیر و فایده این نام برای افراد مختلف متفاوت است و پیامبر اسلام (ص) و خاندانش بیشترین بهره را از آن بردند.

اسم اعظم در قرآن و حدیث

متن دعای اسم اعظم خدا و برخی از آیات سوره هایی که اسم اعظم دارند:

بسم الله الرحمن الرحیم (بحارالأنوار، ج 90، ص 223-224)

الله لا اله الا او عزيز است (سوره بقره، آيه 255، سوره آل عمران، آيه 2).

و الله یگانه است…» (سوره بقره، آیه 163). (کشف الاسرار، ج 1، ص 434؛ تفسیر صدرالمتألهین، ج 4، ص 38؛ بحارالأنوار، ج 90، ص 227).

خدایی که معبودی جز او نیست، شما را تا روز قیامت گرد می آورد.

خدایی که معبودی جز او نیست. اسماء نیکو برای اوست (سوره طه، آیات 20 و 8).

الله لا اله الا او پروردگار عرش بزرگ است (سوره نمل، آیات 27 و 26)

خدایی که معبودی جز او نیست و مؤمنان بر خدا توکل می کنند (سوره تغبان، آیات 64 و 13).

سپاس خداوندی را که خالق همه چیز است… (سوره غافر، آیات 40 و 62)

6 آیه اول سوره حدید و سه آیه آخر سوره حشر. (معجم البیان، ج 9، ص 399؛ تفسیر القرطبی، ج 18، ص 32؛ بحارالأنوار، ج 90، ص 230-231).

یا هو یا من لا هو الا یا هو، (التوحید، ص 89؛ مجمع البیان، ج 10، ص 860؛ بحارالأنوار، ج 90، ص 232).

… اللّه اللّه اللّه اللّه الذی لا اله الا…، (مکارم الاخلاق، ص 352؛ بحارالأنوار، ج 9، ص 226، 232).

ای خدای ما و خدای همه چیز، معبودی جز تو نیست. (مجمع البیان ج 7 ص 349 )

اسماء پنج گانه خداوند و خواص پنج آیه اسم اعظم

پرسیدید اسم اعظم خدا در کدام سوره و اسم اعظم کدام یک از آیات قرآن است؟ در پاسخ باید بگوییم که بسیاری این پنج آیه را قوی ترین اسم خداوند و قوی ترین اسم برای برآوردن حاجت می دانند و می گویند هرکس این پنج آیه حاوی نام خدا را روزی 11 بار بخواند. هر کار مهمی بر او آسان می شود و به زودی به خواست خدا حاجتش را برآورده می کند (کلام الطیب، ص 56 و 57) و این 5 آیه به شرح زیر است:

الله لا اله الا او الحی القیوم… تا آخر آیه الکرسی (سوره بقره، آیات 255 تا 257)

خدایی که معبودی جز او نیست، زنده است، کتاب حق را بر تو نازل کرد که به آنچه میان دستانش بود، معتبر است و پیش از آن تورات و انجیل را نازل کرد. راهنمای مردم و نزول فرقان (سوره آل عمران، آیات 2 و 3).

خداوند که معبودی جز او نیست شما را تا روز قیامت گرد هم می آورد.

خدایی که معبودی جز او نیست، او دارای اسماء نیکو است (سوره طه، آیه 8)

خدایی که معبودی جز او نیست و مؤمنان به خدا توکل می کنند. (سوره تغابن آیه 13)

قدرتمندترین نام خداوند برای مال و نیاز

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در روایات اسلامی می فرماید: برای خداوند هشت نام است که در پای عرش و در دل خورشید و در آسمان و درخت مبارک نوشته شده است و هر کس آنها را پیش از نماز بگوید. دعا مستجاب خواهد شد این هشت نام عبارتند از:

یا دائمی – یا زنده – یا رحم – یا مرد – یا یک – یا قوی – یقدیم – یا توانا.

فضیلت و خواص قرائت 100 آیه قرآن

در مورد ثواب تلاوت صد آیه قرآن و هفت بار یا الله گفتن بعد از آن می توان گفت:

امیرالمؤمنین (علیه السلام) می فرماید: هر کس صد آیه قرآن را از هر جای آن بخواند و هفت مرتبه یا الله بگوید، اگر دعا کند که صخره ای از جایش جدا شود. ، حذف خواهد شد. (ترجمه ثواب الاعمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق / جلد 1 / صفحه 221)

توسل به اسم اعظم الهی در درخواست صمت

امام صادق (علیه السلام) درباره ارزش این دعا می فرماید: (اگر سوگند یاد کنم که اسم اعظم در این نماز است، راست گفته ام) (بحارالأنوار، ج 87، ص 101).

چند تا اسم داره؟

امام باقر (علیه السلام) فرمودند:

اسم اعظم خدا هفتاد و سه حرف دارد و فقط یک حرف با آساف بود. عساف گفت: نامه ای و زمین میان او و تخت بالکیس به هم برخورد کرد تا اینکه او بر تخت نشست، سپس زمین به حالت اولیه خود بازگشت و این عمل زمان کمتری گرفت. در یک چشم به هم زدن انجام شد و ما هفتاد و دو حرف از اسم اعظم داریم و یک حرف نزد خداوند است که آن را مخصوص خود در علم غیب قرار داده است و هیچ قدرت و قدرتی نیست. مگر با خداوند متعال. (الکافی (الاسلامیه)، ج 1، ص 230)

امام صادق (علیه السلام) فرمودند:

به حضرت عیسی علیه السلام دو نامه اسم اعظم رسید که به وسیله آن معجزات خود را آشکار کرد و به موسی بن عمران علیه السلام چهار نامه رسید، ابراهیم علیه السلام هشت نامه و نوح علیه السلام. بر غبار او پانزده حرف بیست و پنج حرف به آدم علیه السلام داده شد و خداوند همه سخنان حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم را جمع کرد و اسم اعظم هفتاد و سه حرف است. که هفتاد و دو حرف از آن به رسول خدا داده شد و نامه ای بر صفحه است. (بحارالأنوار، ج 27، ص 25 و 26)