هوانیروز به دلیل شعار «ما می توانیم» صاحب قدرتمندترین هلیکوپتر هوایی خاورمیانه است.


ساعت: 15:14
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886606

امیر یوسف قربانی گفت: هوانیروز پس از 44 سال تحریم قوی ترین بالگرد هوایی خاورمیانه را به دلیل شعار «ما می توانیم» در اختیار دارد و 5 درصد بالاتر از میانگین جهانی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، امیر یوسف قربانی امروز شنبه در مراسم بهره برداری از پروژه های لبیک و مصابیح و همچنین افتتاح دو فروند بالگرد تعمیری توسط نیروهای هوانیروز ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان گفت: و سالار شهیدان: امام (ره) فرمود ما هر چه داریم داریم. محرم و صفر داریم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه بی توجهی به نقش جمهوری اسلامی ایران در راهبردهای منطقه ای و جهانی افزود: امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران چه در منطقه و چه در جهان، به برکت انقلاب نور به رهبری امام (ره) و همچنین سکان انقلاب بر عهده ولی فقیه است، برای همه تحلیلگران و پژوهشگران نظامی شناخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز تحولاتی در جهان رخ دهد، نقش جمهوری اسلامی ایران و نقش بی بدیل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در این تحولات نمایان است و می توان گفت تاثیرگذار است. نقش در دکترین کشورها

قربانی به سفر رئیس جمهور روسیه و دیدار مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: در این دیدار تدابیر و رهنمودهای رهبری از یک سو کشتار مردم بیگناه را یادآوری می کند و از سوی دیگر تدابیر و رهنمودهای رهبری را یادآور می شود. او همچنین در مورد مسائل ترکیه نکات و توصیه هایی می کند که همه آنها راهنما هستند.

وی گفت: پژوهشگران نظامی اعلام می کنند که ما برای حمله به انقلاب هزینه های زیادی خرج کردیم اما رهبر ایران با یک سخنرانی همه آنها را از بین می برد، بنابراین این حکومت یک حکومت الهی است و ما معتقدیم رهبر انقلاب قائم مقام است. امام زمان (عج).

قربانی ادامه داد: با نگاهی گسترده متوجه می شویم که این پیروزی ها نشأت گرفته از روحیه الهی نهفته در انقلاب است و نشان دهنده نقش جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی و منطقه ای است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: 44 سال از این انقلاب می گذرد، در این مدت تحریم ها از یک سو و نفوذ بیگانگان و ناآرامی هایی که از سوی دیگر ایجاد کرده اند. نتوانسته‌اند همه چیز را پیش ببرند، زیرا امروز اگر شهید سلیمانی و صیاد را نداشته باشیم، شروع یک انقلاب داریم، اما رشد آنها نسل جوانی است که امروز روحیه حکومت‌داری، ایثار و شجاعت را در خود دارد.

وی تصریح کرد: اگرچه عده ای از قطار انقلاب پیاده شدند اما رهبرانقلاب و جوانانی که امروز از فرهنگ شهادت بیرون آمده اند کارهای بزرگی انجام داده و می کنند.

قربانی ادامه داد: امروز می بینیم که رژیم صهیونیستی لحظه به لحظه کشور ما را تهدید می کند اما شهامت انجام هیچ کاری علیه نظام را ندارد.

وی تصریح کرد: امروز اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر آمادگی و قدرت بازدارندگی است و فرماندهی آنها را فرمانده فهیم و جانشین امام زمان (عج) برعهده دارند و راهبرد ما نیز بر اساس آیات قرآن و مردم ما هم نیازمند هستند.

قربانی بیان کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت متعصب و مهم در منطقه و بین المللی شناخته می شود به خاطر وجود نیروهای مسلح و رهبری درخشان رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: امروز بحمدالله وضعیت ارتش و نیروی زمینی در سطح ولسوالی و کشور مساعد است و اجازه حمله به دشمنان را نمی دهد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز پس از 44 سال تحریم، نیروی هوایی به عنوان قدرتمندترین بالگرد خاورمیانه شناخته می شود و به دلیل شعار، 5 درصد بالاتر از میانگین جهانی هستیم. “ما میتوانیم”.

وی به تولید قطعات و تجهیزات خانگی اشاره کرد و افزود: امروز تولید قطعه در هوانیروز به یک حرکت بزرگ تبدیل شده است و نیروی بازدارنده در هوانیروز وجود دارد و می توان گفت موفقیت در ماموریت های نیروی زمینی در برنامه های لبیک و شاهد رشد و توسعه ما نیروی هوایی هستیم.

قربانی اذعان داشت: امروز بالگردهای ما مجهز به تسلیحاتی مانند شناسایی و دوربرد هستند که بسیار قدرتمندتر از بالگردهای دنیاست.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به عملیات غرور آفرین مرصاد اشاره کرد و گفت: عملیات مرصاد پس از عبور از قطعنامه 598 توسط امام خمینی (ره) و پایان جنگ ایران و عراق در سال 67 صورت گرفت و در این عملیات منافقین که می خواستند از مردم حمایت کنند با تمام قوا به کشور حمله کردند و نیروهای بعث با حملاتی به آنها کمک کردند اما ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از چند روز درگیری سرانجام توانست دشمنان را شکست دهد.

قربانی بیان کرد: یکی از مولفه هایی که منافقین را در این عملیات سرنگون کرد، هوانیروز توانمند ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که با حمایت سایر نیروهای مسلح و همچنین حمایت مردمی توانست این وظیفه را محقق کند.

وی تصریح کرد: عملیات «مصاد» آنقدر بازدارنده بود که از سال 67 التماس های منافقین به هم گره خورد و دشمنان دیگر جرات نگاه چپ به ایران را ندارند.

فرمانده قرارگاه هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، قرارگاه هوانیروز را خاری در چشم دشمن معرفی کرد و افزود: امروز وارث عزیزانی هستیم که با غیور در مقابل دشمن ایستادند، پس باید بر خودمان بیافزاییم. قدرت بازدارندگی و هر روز آماده باش.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید