توانایی هدف گیری موشک های ضد زره و هوشمندی گلوله های توپخانه هوانیروز


ساعت: 10:11
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886247

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه گلوله های توپخانه ما تبدیل به مهمات هوشمند شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر در مناطق مختلف کشورمان را می گذرانیم. وی گفت: تمامی موشک‌های ضد زره هوانیروز و یگان‌های تهاجمی و متحرک واکنش سریع ما قابلیت سکونت دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت وگو با فارس به دستاوردهای نیروی زمینی ارتش در حوزه توپخانه اشاره کرد. طرح اول «لبیک 1» نام دارد که بیانگر بازطراحی ساختار و سازماندهی با توجه به نیازهای عملیاتی روز است.

وی با اشاره به طرح دوم با عنوان لبیک 2 ادامه داد: طرح لبیک 2 تجهیز ساختار جدیدی بود که بر اساس چهار مولفه هوشمند بودن، بصیر بودن، روی زمین بودن و شبکه سازی تعریف شد. این طرح به فرماندهی معظم کل قوا ارائه شد و جلسات کارشناسی مختلفی در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

امیر سرتیپ نعمتی گفت: نیروی زمینی ارتش در حال حاضر در حال اجرای طرح لبیک 2 است که شامل تجهیز نیروی زمینی ارتش به تسلیحات با مشخصات فوق است که در حوزه های مختلف تجهیزات به ویژه توپخانه که بر عهده دارد امری طبیعی است. برای پاسخ به پشتیبانی آتش در ماموریت مبارزه زمینی، ما باید این کار را به عنوان آغاز فرآیند انجام دهیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در توپخانه سه خط رصد، کنترل آتش و آتش بازی را دنبال می کنیم و در هر سه خط پیشرفت بسیار خوبی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به سامانه توپخانه دیجیتال نیروی زمینی خاطرنشان کرد: اکنون یگان ها دارای سامانه کنترل آتش هستند که به طور ویژه برای نیروی زمینی طراحی شده است. این سامانه در کمترین زمان ممکن با رصد پهپادی و زمینی نقطه مورد نظر را مشخص کرده و مختصات لازم را برای تعیین جهت و برد در اختیار توپخانه قرار می دهد. این دو وظیفه باید انجام می شد تا توپخانه مورد هدف قرار گیرد.

امیر سرتیپ نعمتی گفت: این کار در تمامی یگان های توپخانه ما پیشرفت 100 درصدی داشته و نرم افزار و سخت افزار مورد نیاز برای کشف توپ در تمامی یگان های توپخانه آماده شده است. البته در چندین آموزش آزمایش شده و انشالله در آموزش های آینده به صورت عملیاتی آشکار خواهد شد.

وی درباره تجهیزات مورد استفاده هوایروز و موشک های ضد زره گفت: ما در همه یگان های خود موشک های قدیمی را پاس کردیم و همه موشک های ضد زره هوانیروز مورد استفاده یگان های هجومی و تندرو هستند که برد آنها از 3 به 8 تا افزایش یافته است. 16 کیلومتر و مجهز به قابلیت هدف گیری هستند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی با اشاره به ارتقای گروه های موشکی نیروی زمینی تصریح کرد: گروه های موشکی به گروه های موشکی تبدیل شده اند، برای نیازهای عملیاتی خود موشک های دقیق روی هواپیما داریم. تمامی مراحل ارزیابی آن انجام شده و به صورت عملیاتی در اختیار نیروی زمینی قرار دارد.

وی درباره قدرت نیروی زمینی ارتش در حوزه توپخانه گفت: باید در این زمینه تغییراتی ایجاد می کردیم تا اثربخشی گلوله های توپخانه را داشته باشیم. در گذشته از چندین گلوله برای انهدام یک هدف استفاده می‌کردیم، اما امروز با پیشرفت‌های اخیر در نیروی زمینی ارتش، گلوله‌های توپ دقیقی داریم و نیازی به استفاده از سیستم آتش قدیمی برای انهدام هدف نداریم.

امیر سرتیپ نعمتی همچنین از استفاده عملیاتی از گلوله های توپخانه صحرایی نیروی زمینی ارتش در قالب اسلحه هدایت شونده در بخش های مختلف این نیرو خبر داد و افزود: این توان در رزمایش سال گذشته آشکار شد و این کار را در ابعاد گسترده تری انجام خواهیم داد. در تمرین امسال

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره مهمات هوشمند مورد استفاده در نیروی زمینی ارتش گفت: وقتی صحبت از نقطه گذاری می شود به معنای مهمات اصلاح شده است که می توانیم در توپخانه به صورت هوشمند و نقطه ای از آن استفاده کنیم. گلوله های توپخانه ما تبدیل به مهمات هوشمند شده است و در سایر زمینه ها باید تغییراتی در گلوله و مهمات و سلاح هایی که آنها را شلیک می کنند، ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید