برخورد با نانوایی ها و قاچاق آرد در کهگیلویه و بویراحمد

ساعت: 18:33
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786462

قیمت پایین آرد و گرانی گندم در کشورهای همسایه باعث جذابیت قاچاق آرد در ماه های اخیر بیش از هر زمان دیگری برای قاچاقچیان شده است.

رسانه های کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال جاری اخبار زیادی مبنی بر کشف قاچاق آرد در استان منتشر کرده اند و با شرایط فعلی همانطور که گفته شد استقبال برندگان برای قاچاق این محصول افزایش یافته است.

کیفیت نان و پایین بودن درب نانوایی های شهر یاسوژ مردم را ناراحت کرده است و گویا کارمندان پاسخگوی بازار صدای مردم نیستند.

کاهش پخت نان و تعطیلی زودهنگام و غیرقانونی نانوایی ها بزرگترین گلایه ساکنان یاسوجی از عملکرد نانوایی هاست و مردم مدعی هستند نانوایی های این شهر در عصر پخت کمی دارند و خیلی زود درب نانوایی ها را پایین می آورند. ساعت کاری را تعیین کنید و شکی نیست که فروش سهمیه آرد در این تعطیلات بی تاثیر نیست.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی صداقت کیش، بی کیفیتی نان شهرستان را دلیل بی مهارتی نانوایان دانست و گندم مرغوب را یکی از افتخارات استان دانست، اما در این بین به دلیل استفاده ناکافی از تولید گندم. در کهگیلویه و بویراحمد از گندم وارداتی استفاده می شود که مخلوط شدن این گندم و فرآوری نامناسب آرد باعث افت کیفیت نان می شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: تخلف است.

روح الله باقری گفت: نانوایی های شهر یاسوج در 3 شیفت با سهمیه معین روزانه آرد کار می کنند و در طول روز 5 تا 7 کیسه آرد می پزند.

وی با اشاره به اینکه قیمت نان در کهگیلویه و بویراحمد طی 2 سال گذشته افزایشی نداشته است و یکی از استان هایی هستیم که کمترین قیمت نان را در کشور داریم، خاطرنشان کرد: در غیر این صورت با کسر سهمیه آرد مواجه خواهند شد. .

حفاری فروش آرد نانوایی ها را تخلفی مهم ارزیابی کرد و گفت: کاهش سهمیه آرد، طرح دعوای قاچاق و جرایم کیفری از جمله محکومیت های متخلفان و دلالان است و مردم می توانند این موارد را از طریق سامانه 124 گزارش کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید