برخی از مقامات دولتی علاقه مند به تصرف زمین در الوند هستند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین؛ ارزش بالای زمین در استان قزوین باعث تغییر کاربری زمین های کشاورزی برای مصارف مسکونی در سالهای اخیر شده است تا ارزش افزوده شود ، اما این کار بیشتر توسط افراد تأثیرگذار انجام می شود که هفسنگان نمونه بارز آن است.

مدتی پیش زمین های کشاورزی اطراف شهر الوند به سود تبدیل شد که این امر باعث اعتراض امام جمعه مردمی و انقلابی آن شهرک شد و وی نیز در خطبه های نماز جمعه به وی روی آورد.

حجالاسلام مسعود مهدوی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با بیان اینکه غارت و اشغال زمین در چندین نقطه از شهر الوند صورت گرفته است ، گفت: و حدود 5 سال پیش صاحب خصوصی داشت.

وی افزود: راه ها و شهرسازی با ترفندهایی این زمین ها را از مالکان گرفت و به زمین های دولتی تبدیل کرد ؛ در آن زمان این زمین ها تقسیم شده و برخی از آنها به مالک آقای شلویری واگذار شد.

نمازگزار پتکوف شهر الوند ادامه داد: شورای شهر قبلی الوند با هماهنگی معاونین فرمانداری و موافقت راه و شهرسازی ، زمین های کشاورزی را به مناطق مسکونی تبدیل کرد.

حجالاسلام مهدوی گفت: یک منطقه از این زمین ها به مردم واگذار شده است ، بهتر است بگوییم به دست دلالان افتاده است؛ حدود 3000 هکتار از این زمینها نیز متعلق به انجمن مسکن استان بود که این زمینها را در 16 قطعه به کارکنان خود تقسیم کرد.

دادستانی ساخت زمین کشاورزی در الوند را متوقف می کند

وی یادآور شد: اخیراً عده ای سعی کردند با قرض گرفتن و تغییر کاربری سایر زمین های کشاورزی توجه شهرداری و شورای شهر را به خود جلب کنند که البته مخالف بودند اما اکنون شورای حل اختلاف به تغییر کاربری رای داد. “

الوند جمعه من اعتراف کردم: در واقع ، موارد مشابهی از هفت سنگان در الوند اتفاق می افتد و ما شاهد نقض قوانین در این زمینه هستیم. مشکل این است که از همان ابتدا این زمین ها مدیریت و سپس قطعه قطعه فروخته شد.

مهدوی گفت که در چند سال گذشته این زمین ها تخریب شده و اجازه فعالیت کشاورزی به آنها داده نشده است. وی افزود که تعدادی از مبارزان و جانبازان نیز در سالهای اخیر به دلیل اعتراضاتشان دستگیر شده اند.

وی گفت: شهرداری چندین بار اعلام کرده است که مجوز ساخت این زمین ها را نمی دهد و از دادستانی خواسته شده که حداقل ساخت و ساز را متوقف کند تا کارشناس ساخته شود.

مدیران دولتی علاقه مند به تغییر کاربری زمین های کشاورزی در الوند هستند

امام جمعه الوند گفت: متأسفانه ظاهراً معاونین استاندار نیز به این موضوع علاقه مند هستند که عجله دارند تا این اراضی را به مردم که البته بیشتر آشنایان آنها هستند ، قبل از ورود جدید عجله کنند. فرماندار. “

مهدوی افزود: زمین های کشاورزی در حال تخریب و تسطیح توسط لودر ، روسازی و راهسازی است؛ من بارها در نماز جمعه به آن اشاره کرده ام ، زیرا بهترین زمین های کشاورزی بین قزوین و الوند در حال نابودی است.

وی گفت: به نظر می رسد قوه قضائیه در این پرونده چندان جدی نیست و در چند سال گذشته خیلی مداخله نکرده و از این تخلف جلوگیری کرده است در حالی که دادستانی مجبور به تعلیق دستور داد اما این اتفاق نیفتاد.

امام جمعه با بیان اینکه با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری ، محیط زیست نباید تخریب شود ، به قزوین گفت: اولین قدم ما اطلاع رسانی تخلفاتی بود که روز جمعه در تریبون رخ داد.

مهدوی گفت ما همچنین فیلمی از تخریب و تعیین مجدد را برای رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه ارسال کردیم: «تا انتصاب فرماندار جدید ، تمام کارهای ساختمانی در این مناطق باید متوقف شود و مسئولان باید از تخریب زمین های کشاورزی الوند جلوگیری کنند. “

وی در پایان با تأکید بر اینکه مردم از این تخلفات و آدم خواری ها ناراحت هستند ، گفت: اگر اقدامی برای جلوگیری از این ساخت و سازها صورت نگیرد ، باید مردم را به صحنه بیاوریم تا از نزدیک شاهد تخلفات آقایان باشیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید