6 کیلومتر از رودخانه های رشت در تصرف ارگان های دولتی و شبه دولتی است.


ساعت: 16:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855386

علوی با بیان اینکه تامین امنیت لایروبی رودخانه های شهر بر عهده شهرداری هاست اما تنها مشکل عمده رودخانه های شهرستان راش مشکل لایروبی نیست، گفت: آزادسازی رودخانه های شهرستان راش و ایجاد فضای سبز از دیگر اقدامات این سازمان است. شهرداری رش در سال های اخیر با همکاری هرچه بیشتر شرکت های آب منطقه ای این امر ادامه داشته و خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از 8 دی، سید امیرحسین علوی شهردار رش امروز یکشنبه 22 خرداد در جمع خبرنگاران گفت: قوانین کشورمان در زمینه مدیریت پسماند و فاضلاب به صراحت بیان می کند که چه ارگانی مسئول است. تعیین لایروبی رودخانه های شهر یکی از وظایف شهرداری هاست اما تنها مشکل عمده رودخانه های رشت مشکل لایروبی نیست.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه شهرداری رشت همواره اعتباراتی را برای لایروبی، ساماندهی و رهاسازی سواحل رودخانه ها اختصاص داده است، ادامه داد: با کمک هرچه بیشتر شرکت های آب منطقه ای این امر تسهیل می شود.

سید امیرحسین علوی با اشاره به اینکه در حال حاضر شش کیلومتر از رودخانه های حاشیه شهر رشت در اختیار دستگاه های دولتی و شبه دولتی است، گفت: در صورت همکاری این دستگاه ها و رهاسازی این 6 کیلومتر، شهرداری رشت می تواند فضای سبز و فضای سبز را تامین کند. ترافیک را برای رفاه حال شهروندان فراهم می کند.

وی یادآور شد: مشکلات رودخانه های آلوده رشت در کوتاه مدت با کمک دستگاه ها و نهادهای ذیربط و در بلندمدت با ظرفیت های ملی و با جذب اعتبارات مناسب و مدیریت فاضلاب ورودی به هر دو رودخانه کاهش می یابد. راش برطرف خواهد شد.

شهردار رشت در پایان گفت: با وجود مشکلات و کاستی ها باید بپذیریم که محیط زیست متعلق به همه ماست و همه باید برای مدیریت صحیح و رفع مشکلات آن تلاش کنیم و به این ترتیب حداکثر همکاری را داشته باشیم. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید