مهاجرت ورزشکاران لرستانی به دلیل عدم حمایت مالی/ هر ارگان دولتی باید از یک هیئت ورزشی حمایت کند

ساعت: 14:00
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1788851

امین منس گفت: صنعتی نبودن لرستان جذب حامیان مالی را با مشکل مواجه کرده است بنابراین بهتر است هر دستگاهی از یک شورای دولتی حمایت مالی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمزه امین منس در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: مدیریت باشگاه و خصوصی سازی موضوع مهمی در دنیاست که متاسفانه در کشور ما به ویژه استان لرستان به درستی به آن پرداخته نشده و بدتر شده است. “

وی با بیان اینکه از آنجایی که لرستان یک استان صنعتی نیست جذب اسپانسر آسان نیست، افزود: در کشور ما تحقیقات مرتبط با ورزش و اقتصاد بسیار محدود است در حالی که در دنیای پیشرفته کنونی اقتصاد ورزش در کنار هم اعمال می شود. با توسعه. در سایر زمینه ها.”

رئیس اتحادیه ژیمناستیک لرستان خاطرنشان کرد: باشگاه های ورزشی در همه کشورها به عنوان بنگاه اقتصادی عمل می کنند تا در رشته های خود موفق و شکوفا شوند زیرا اگر این روند را دنبال نکنند در درازمدت ورشکست می شوند و تداوم را از دست می دهند. از فعالیت های آنها

وی افزود: در کشورهای دیگر باشگاه ها از طریق فروش سهام باشگاه ها، واگذاری مجوز پخش رادیو و تلویزیون، فروش تی شرت و سایر لوازم ورزشی، تبلیغات روی لباس بازیکنان، تبلیغات در زمین و … کسب درآمد می کنند، در حالی که ما این کار را انجام می دهیم. این موضوع به خوبی نهادینه شده است.

امین مان گفت: در استان لرستان چون سرمایه گذار و حامی ورزش وجود ندارد، هیئت های ورزشی از سازمان تربیت بدنی انتظار دارند که بودجه لازم را که بسیار ناچیز است، تامین کند، اما اگر هر اداره از یک شورای ورزشی حمایت کند، مشکل حل شد.

وی گفت: اگر توجه داشته باشید کشورهای میزبان جام جهانی منجر به ایجاد ورزشگاه های جدید، نوسازی باشگاه های قدیمی، جذب گردشگر و ایجاد اشتغال، افزایش ارزش پول در این کشورها، اعتمادسازی و جذب خواهد شد. سرمایه گذاران و در نهایت منجر به توسعه و پیشرفت آنها می شود. ما این موارد را در کشور خودمان به شکل ضعیفی داریم، نمی توانیم در ورزش خود این آثار را داشته باشیم.

رئیس اتحادیه ژیمناستیک لرستان یادآور شد: سرمایه گذاری در ورزش به معنای افزایش سطح سلامت، تندرستی و تسریع بهره وری در تولید است که متاسفانه در کشور ما به ویژه در استان لرستان بسیار ضعیف است؛ در استان لرستان تا زمانی که جذب اسپانسر و فعالیت واحدهای تولیدی وجود نداشته باشد و لرستان صنعتی نیست پیشرفتی نداریم اما اگر جذب اسپانسر داشته باشیم قطعا می توانیم باشگاه راه اندازی کنیم.

او گفت: “بسیاری از ورزشکاران ما می توانند بزرگ شوند و در تجارت باشگاهی ظاهر شوند.” متأسفانه بسیاری از ورزشکاران ما به دلیل کمبود بودجه به استان های دیگر یا کشورهای دیگر مهاجرت می کنند».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید