چرا مربیان و معلمان به این شخص علاقه مند هستند؟

چرا مربیان و معلمان به این شخص علاقه مند هستند؟

محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم گفت: امروز سالروز شهادت استاد، فقیه، فیلسوف، متکلم و عالم فقید است. مجاهد بزرگ انقلاب و از شاگردان برجسته و توانمند امام (ره) شهید مطهری بود.

آیت الله حیدری همچنین گفت: یکی از سنت های حسنه کشور عزیزمان نامگذاری این روز به روز معلم است. روز تجلیل از معلمان در تمامی عرصه های آموزشی اعم از آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه های علمیه است و معلمی که به شاگردانش کرامت و معنویت و زندگی بیاموزد شایسته تجلیل است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به تشریح ویژگی های شهید مطهری پرداخت و گفت: شهید مطهری نمونه بزرگ معلم کرامت بود و یکی از ویژگی های کم نظیر ایشان آگاهی از علوم اسلامی، مشرق زمین است. و فلسفه غرب، آشنایی با زبان های امروزی، زبان جوانان و حساسیت اعتقادی آنان به جریان های انحرافی از اسلام و انقلاب از نظر عقیدتی و سیاسی.

وی در ادامه به ارادت فراوان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به شخص شهید مطهری اشاره کرد و گفت: امام به شهید مطهری احترام و اعتماد زیادی داشتند حتی با منصوب شدن ایشان به ریاست جمهوری. شورای انقلاب در مورد شئون ایشان، هم امام خمینی (ره) و هم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دارای موافقت مشترک هستند.

آیت الله حیدری در پایان خطاب به مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه ها گفت: پیشنهاد من به شما این است که دوره های تکمیلی دوره تربیتی شهید مطهری را برای اساتید برگزار کنید تا اگر شاگردانشان در حین تدریس با مشکل مواجه شدند، از رهنمودها و خط شهید مطهری استفاده کنند. فکر می کنند، آنها می توانند این تردیدها را برای آنها برطرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید