برخی مواضع مطرح شده در سفر اخیر رئیس جمهور چین به منطقه موجب گلایه ملت و دولت ایران شد


ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: 1301/09/22
کد خبر: 1917670

رئیس جمهور گفت: برخی از مواضع مطرح شده در سفر اخیر رئیس جمهور چین به منطقه موجب نارضایتی و گلایه مردم شده و دولت ایران و ایران درخواست جدی برای جبران مواضع بیان شده داشته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید ابراهیم رئیسی در این دیدار با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و چین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در حال گسترش بوده است، گفت: برخی از مواضع مطرح شده در سفر اخیر رئیس جمهور چین به جمهوری اسلامی ایران منطقه باعث نارضایتی و گلایه مردم و دولت ایران شده است.» و خواست جدی ایران برای جبران مواضع مطرح شد.

رئیسی حضور هیأت چینی در ایران را برای توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور مهم ارزیابی کرد و با اشاره به توافقات مهم انجام شده در دیدارهای قبلی روسای جمهور دو کشور، بر تلاش های مسئولان تاکید کرد. دو کشور برای اجرای آنها.

دولت چین تمامیت ارضی و منافع ایران را به رسمیت می شناسد و به آن احترام می گذارد

هو چونهوا معاون نخست وزیر چین نیز با ابلاغ سلام های گرم شی جین پینگ رئیس جمهور چین به رئیس جمهوری اسلامی ایران، بر اراده چین برای توسعه روابط با ایران قدرتمند به عنوان راهبرد دائمی این کشور و تغییر ناپذیری این اراده تاکید کرد. و گفت: عزم چین برای تحکیم و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به تحولات منطقه ای و بین المللی ادامه خواهد داشت.

معاون نخست‌وزیر چین گفت: چین همواره به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام گذاشته و از تلاش‌های ایران برای حفظ منافع اصلی خود حمایت می‌کند.
معاون نخست وزیر چین همچنین نتایج دیدارهای خود با مقامات ایرانی را به رئیس جمهوری اسلامی ایران گزارش داد. از این رو با آغاز عملیات سرمایه گذاری مشترک ده ها میلیارد دلاری و توسعه همکاری های اقتصادی، صنعتی، انرژی، ترانزیتی، مالی و بانکی، دو کشور گام بلندی در جهت تحقق همکاری های راهبردی و توسعه همکاری های دوجانبه برمی دارند. روابط

دیدگاهتان را بنویسید