بررسی اصلاحات ساختاری شرکت مخابرات در کمیسیون اصل 90 مجلس


ساعت: 18:57
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837593

اصلاحات ساختاری مشکلات مدیریت شرکت مخابرات با حضور وزیر ارتباطات در کمیسیون ماده 90 بررسی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی هزریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون از وزیر ارتباطات و مدیران ارشد شرکت مخابرات دعوت کرد تا با وزیر ارتباطات دیدار کنند. ارتباطات شرکت مخابرات حضور این افراد را بررسی کنید.

وی افزود: بین مدیریت و نقش خصوصی شرکت مخابرات که از سال 88 تاکنون 51 درصد سهام آن واگذار شده است، تقسیم بندی نشده و سودآوری شرکت به مرور نسبت به ابتدای دوره واگذاری کاهش یافته است. در جلسه مسائل مربوط به این شرکت مطرح شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرات، اسلام شهر و پردیس در مجلس ادامه داد: بحث وجود شرکت‌های موازی مخابرات و لزوم اصلاح ساختار حاکمیتی و نظام تعرفه‌ای در جلسه امروز مطرح شد. هزینه های توسعه زیرساخت ها و خدمات که عمدتا به صورت دلاری انجام می شود، لازم است نظام تعرفه ها بر این اساس اصلاح شود. اما تمرکز کمیسیون بر ایجاد تعادل در کیفیت خدمات و افزایش قیمت خدمات بود.

هزریان با بیان اینکه وزیر ارتباطات در این نشست تاکید کرد: شرکت مخابرات به عنوان سرمایه ملی و مجموعه مهم کشور باید در شرایط بهتری مدیریت شود، گفت: وزارت ارتباطات در دوره جدید نگاه ویژه ای به این امر دارد. با توجه به این موضوع مدیریت وی در این شرکت سعی در اصلاح سیستم های قبلی و بهبود شرایط خدمات رسانی داشته است.

در پایان این نشست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات در کشور ارائه کرد و ابراز امیدواری کرد پنجره واحد خدمات عمومی که یکی از ارکان مهم شبکه ملی اطلاعات است. شبکه، تصریح کرد: در تمامی دستگاه‌ها در اسرع وقت به این پنجره می‌رسد تا افراد بتوانند پس از احراز هویت، از خدمات الکترونیکی در تمامی دستگاه‌ها استفاده کنند. همچنین توسعه شبکه نوری، خانگی و تجاری، توزیع ترافیک شبکه در تمامی کشورها، مهندسی مجدد شبکه، کاهش وابستگی شبکه داخلی به سرورهای خارجی به ویژه در مواقع اضطراری و بحران از دیگر اولویت های مطرح شده برای شبکه ملی اطلاعات است. این موضوع توسط وزیر توضیح داده شد و همچنین در پایان مقرر شد گزارش های مکتوب شرکت مخابرات در خصوص ارائه و نیازهای جاری و آتی به کمیسیون ارائه شود و کمیسیون بررسی و نظر خود را اعلام کند و در صورت نیاز به جلسات تکمیلی. سهامداران اصلی شرکت مخابرات.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید