بررسی تصمیمات کاهش پرونده های قضایی با حضور محسنی اجایی

ساعت: 22:23
تاریخ انتشار: 23/08/08
کد خبر: 1784341

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از بررسی تصمیمات کاهش پرونده های قضایی با حضور رئیس قوه قضائیه در آن کمیسیون خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی هزریان در تشریح نشست اعضای کمیسیون اصل 90 قانون اساسی با حجت الاسلام گلام حسین محسنی رئیس قوه قضائیه و معاونان وی در قوه قضائیه که امشب (یکشنبه 23 آبان) در قوه قضائیه برگزار شد، گفت: گفت: با پیگیری گزارش های اصل 90 کمیسیون و گزارش های ارائه شده از سوی مجلس به قوه قضائیه در اصل 234، بر تعیین شعبه ویژه برای رسیدگی به این موارد تاکید کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرات، اسلام شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در این نشست به توانمندی های نظارتی مشترک اشاره شد که می تواند منجر به حل مشکلات مردم شود، گفت: در حوزه مشترک بازرسی، با توجه به بازرسی از ظرفیت در کمیسیون تحت هنر. 90 و آژانس بازرسی در قوه قضاییه، کمیسیون تحت ماده. 90 آمادگی خود را برای افزایش همکاری با این نیرو برای کاهش پرونده های مشترک اعلام کرد.

وی همچنین به موضوع ماده 100 قانون شهرداری به عنوان کار کارشناسی مشترک بین کمیسیون اصل 90 و دیوان عدالت اداری در ماه های اخیر اشاره کرد و افزود: با حجم زیادی از پرونده های قضایی در صدد رفع مشکل هستیم. و اقدامات مؤثر در این زمینه مبنای مشترکی دارد.

هزریان در ادامه بر عدالت و حکمرانی عادلانه و ویژگی های آن برای جبران عقب ماندگی های حوزه عدالت تاکید کرد و گفت: بگیریم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر جرم انگاری عدم پاسخگویی برخی مسئولان به مکاتبات کمیسیون اصل 90 و عدم پاسخگویی به دعوت برخی از آنان، گفت: این موضوع مورد تاکید رئیس کل مجلس نیز قرار گرفت. قوه قضائیه و معاونان وی .. با متهم باید برخورد جدی تری صورت گیرد تا جایگاه نظارتی کمیسیون اصل 90 زیر سوال نرود و حقوق مردم را به درستی اجرا کند.

وی با اشاره به گزارش رئیس کمیسیون اصل 90 به رئیس قوه قضائیه درباره اقدامات مهم این کمیسیون از بدو تأسیس تاکنون، یادآور شد: حقوق سربازان، آخرین وقفه های پس از آن کمیسیون اصل 90 و گزارش آن بوده است. تهیه و قرائت شد.از مهمترین اقدامات این کمیسیون است. کمیسیون اصل 90 نیز برای رفع برخی مسائل، بررسی های در محل زیادی داشت. همه این موارد به اطلاع رئیس قوه قضائیه رسید.

خضریان در ادامه با اشاره به برخی از اظهارات حجت الاسلام اژه ای خاطرنشان کرد: ایشان نکاتی را در زمینه مسائل حقوقی مطرح کردند که کمیسیون اصل 90 می توانست بررسی کند و پیشنهاداتی را در مورد زمان عدم اجرای قانون ارائه کرد. وی همچنین تاکید کرد: کمیسیون اصل 90 با همکاری قوه قضاییه می تواند به موضوع عدالت به صورت همه جانبه رسیدگی کند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهمی که رئیس قوه قضائیه به آن پرداخته است این است که هزینه قوه قضاییه باید دقیق باشد و در این زمینه با متخلفان برخورد شود. توجه؛ در نهایت پس از بررسی محتوای جلسه، اولویت های مشخص برای همکاری مشترک مشخص شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید